Nisan 2021 Raporu

Herkese merhaba :) Ben hem kendi kişisel problemlerden dolayı hem de evdeki son olaylar nedeniyle kendime biraz zaman tanımam gerektiğini düşündüğüm için yüksek lisansı 1 ya da 2 dönem uzatma kararı aldım. Üstümden bu yükü atmış olmak iyi geldi gibi hissediyorum. Ayrıca son zamanlarda kendime olan güvenim de azaldığı için doktora konusunda kafa karışıklığım vardı; ama hemen yüksek lisansın ardından başlamasam da kesinlikle devam etmeye kararlıyım :) Şimdi bu ay neler okumuşum, izlemişim bakalım.

                                                       Neler Okudum?


Herkesin tarihi yazışı, baktığı çerçeve bizim de tarihi okuma biçimimizi o kadar etkiliyor ki. Bu kitap bunu görmek için bire bir. Büyük Kedi Katliamı kitabı Aydınlanma dönemini elitlerin, aristokrat sınıfın değil halkın gözünden yansıtıyor bize. Öncelikle kedi katliamı ne yazık ki gerçek bir olay. İnsanların düşmanlığı ne yazık ki yanlış bir yere yönlendirilen bir şiddetle dışa vurulmuş. Fransa'da bir grup işçinin protesto için yaptığı bir eylem. Çünkü dönemin burjuva sınıfı arasında kediler oldukça kıymetliymiş. Olayın içeriğine girmek istemiyorum; ama bu kitaptan esinlenerek Masala Yolculuk paylaşımını yapmıştım. Buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.


Bu tezim için okuduğum kitaplardan biri. İçerik olarak hem siyaset felsefesi hem de hukuk içeren harika bir içerik bence. Kitapta bahsedilen kutsal insan uluslararası ve ulusal alanda farklı bir statüye sahip. Bu nedenle hem hukukun içinde hem de dışında oluyor. Bunu Franz Kafka'nın Dava kitabında da yasanın hem içinde ama aynı zamanda dışında olan bir adamın hikayesinde görmüştüm.


Orta Doğu sevmediğimi bilenler bu kitabın elimde ne kadar süründüğünü tahmin edebilir :) Ancak yazar kendi deneyimini anlattığı için bir anı yazısı olarak görüp okuma konusunda kendimi gevşetmeye çalıştım. Sahaftan çok uygun bir fiyata almıştım bu kitabı. Yazar Peter Galbraith ABD tarafından görevlendirilen biri. Irak'a gidiyor ve genelde Kürt bölgesinde zaman geçiriyor. Yazar ABD hükümetinin Irak'taki durumdan ne kadar bihaber şekilde politika izlediğini eleştiriyor. ABD başkanının Sünni ve Şii diye bir ayrımdan bile haberi olmadığı yazmış. Kitabın arkasında da görüldüğü gibi yazar Kürtlerin Lawrence'ı olarak görülüyor ve olayların sonunda bölgeye hakim Kürtlerin bağımsız bir devlet kurulamamış olmasını nedeniyle hükümeti eleştiriyor. Ulusların kendi kaderini tayin etme hakkına bolca atıf var ve kendi desteklediği Kürt bölgesinin başarısızlığını ulus devletin sonu olarak değerlendirmiş.


Bu da bu ayın son kitabı oldu. :) İyi ki bu Yerdeniz serisini almışım diyorum. Aylık ağır okumalardan sonra böyle hikayemsi, macera kitabı harika geldi. Bu sefer İsimsizlerle tanıştık. Fantastik dünyaya 2 ay sonra devam edeceğim :)

Neler İzledim?

 


Bu ay izlediğim tek şey bu oldu. Yemek yiyeceğim esnada öylesine denk gelip açtığım bir dizi veee bayıldım :) Kedi kafe işleten, 39 yaşında bekar olan ve anne baskısına maruz kalan inanılmaz eğlenceli bir kadın Kat. Diğer karakterler de çok neşeli. Bölümler 20'şer dakikalık ve 1 sezon var :) Öneririm.




Yorumlar

  1. Kitaplar açısından verimli geçmiş, ben bu ay azar azar birkaç kitap okuyabildim. Anime ve dizi izlemeyi bırakamıyorum. :) Ursula' nın kitaplarını çok merak etsem de henüz hiç okuyamadım. Yüksek Lisans döneminde başarılar dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bayağı gönderiniz de var takip ediyorum izlediklerinizi :) Ama konuya çok uzak olduğum için hep yorum atamıyorum. Çizimlerinizi seviyorum özellikle.

      Sil
  2. Üniversiteden yeni mezun olduğumda ben de yüksek lisans yapmaya istekliydim ama şartlar vs derken olmadı. Ama şimdi düşünüyorum da çok zor gerçekten. Yapabilirmiymişim bilmiyorum, ya da yaş geçtikçe insana daha zor geliyor da olabilir. Ama sizin gibi yapabilenleri de tebrik etmek gerek, benim bir yerden sonra kafam kaldırmıyor sanırım :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birçok kişiden duydum ara vermenin uzaklaştırdığını; ama isterseniz yine yaparsınız diye düşünüyorum :) Önden biraz alan okuması yapmak gerekir belki bilgi tazelemek için.

      Sil
  3. Genel olarak iensanın moralini bozan bir dönemdeyiz. Bırak yüksek lisans gibi bir yükü ben şu ara kitap okuyamaz oldum. Sürekli twittera falan girip haber takip ediyorum. Ki gündemi yakalamak ne mümkün. Yaşananlarabakıp bakıp daha da çöküyorum sonra...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oluyor ne yazık ki. Ben en azından gündüzleri Twitter vs. girmemeye çalışıyorum ki en azından kötü başlamayayım güne. Ama kaçılmıyor her gün başka bir şey :(

      Sil
  4. Hayata atılmak yerine akademik kariyer planlarınız varsa, ara vermeden devam etmek, hızlanmak lazım belkide :-) Bu vakitler hem evdeki olan bitenden uzaklaşmak hemde Pandemi zorunluluklarını avantaja çevirmek için ideal zamanlar olabilir 🙏☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Ara vermek soğutuyor diyor deneyimleyenler; ama bazen mecburen ara veriyor insan :)

      Sil
  5. call me kat :) izliycem saol :) yüksek lisans, doktora, olur hepsi, başarılar sana şimdiden :)

    YanıtlaSil
  6. Senin kendini iyi hissedebileceğin nokta önemli, o yüzden kararın yerindedir bence. Herşey bizim için, çok da kasmamak gerek. Dizi sanırım tam benlik, hemen not aldım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar