Öz Disiplin Hafta #2

Öz disiplin kitabının ikinci haftasıyla karşınızdayım ve hafta büyük bir farkındalıkla başladı benim için.

Hayatımızın ayrılmaz bir parçası olarak gördüğümüz birçok şey var. Onlarsız nasıl yaşayabileceğimizi bilemez hale geliriz bazen. Ancak böyle düşündüğümüz şeyleri bir süre hayatımızdan uzaklaştırdığımızda bunlar olmadan da gayet normal bir şekilde hayatımıza devam edebildiğimizi görüyoruz. Aslında çok da gereği olmayan şeylere bu kadar anlam yüklememiş olsak hayat çok daha basit bir hal almaya başlayabilir. Kitapta bunun için bir öneri veriliyor bizlere... Gönüllü olarak kendimizi bu konfor alanından uzaklaştırdığımız durumda ve olmazsa olmazımız olarak düşündüğümüz şeylere çok da ihtiyacımız olmadığını gördüğümüzde mental bir rahatlamaya ulaşabileceğimizi söylüyor yazar.

İkinci bir önemli tavsiye uzun dönemli yatırımlarla ilgili. Bu maddi bir yatırım olmak zorunda değil tabii. Kısa dönem bizi heveslendirip mutlu edecek bir şeyden ziyade uzun dönemde bize mutluluk verecek şeyler için çabalamamızın daha iyi bir davranış olacağından bahsediyor yazar. Hatta disiplini şimdi istediğimizle gelecekte istediğimiz şey arasında yaptığımız bir seçim olarak tanımlıyor. Geleceğimize karşı empati ile yaklaşmak önemli bence de. Bunun için her gün çok büyük adımlar atmaya da gerek yok aslında. Her gün geleceğimiz için yapabileciğimiz ufak bir şeyin ilerde bizi ne kadar rahatlattığını görmek mümkün. Yazar bu konuda öz disiplini geliştirmeyi bir roman yazmaya benzetmiş ve çok sevdiğim bir yazardan, Stephen King'den, alıntı yapmış.

"Words create sentences; sentences create paragraphs; sometimes paragraphs quicken and begin to breathe". 

Bir diğer tavsiye de yeteneğe çok bel bağlamamak gerektiğiyle ilgili. Ben bunun en belirgin örneğini çizim yapanlarda görüyorum. Çevremde çok fazla insan oldu resme, çizime yeteneği pek olmamasına rağmen kendilerini inanılmaz derecede geliştirebildiler. Yetenek önemli bir etken olsa da her gün bir konu üzerinde çalışabilme yeteneği varsa eğer insanda ulaşmak istediği yere bir şekilde ulaşıyor sanki.   

Yorumlar

  1. Bahsi geçen yatırımların değerini ileride asıl ortaya çıktığında, çabalarınızın meyvesi verildiğinde anlıyorsunuz. Ben daha çok şimdiki zaman insanı olduğum için sıkça tecrübe edebiliyorum bunu.
    Ayrıca yazınız çok hoşuma gitti, tam en çok ihtiyacım olan zamanda karşıma çıktı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Aslında her şeyin sonucu beklediğimiz gibi olmasa da en azından çabaladım diyebilmek de yeterli oluyor bazen. :) Çok sevindim size iyi gelmesine. Ben şu ara endişe durumu üzerine çalışıyorum. Yani şu anki zamanı yaşayabilmeye çabalıyorum umarım başarılı olabilirim. Geleceğe karşı çok takıntılı olmak endişeyi artırıyor.

      Sil
  2. Yatırım yapabilmek gittikçe zorlaşan bir sanat halini aldı bugünlerde

    YanıtlaSil
  3. Sürekli kendinizi yeniden kesfetmeli ve geleceğe yatırım yapmalısınız. Diyor:"Reid Hoffman"

    YanıtlaSil
  4. oleey aferiiim kutlarım seniii :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar