Ağustos 2021 Raporu

 Neler Okudum?


Kitap Ayn Rand adında ünlü bir düşünürün hayatını ve fikirlerini açıklamak için yazılmış. Bir siyaset felsefeci olan Ayn Rand'ın benimsemiş olduğu düşünce liberteryen düşünce. Kitabı okurken bir yandan da kitapla kavga ettim. Bazen kişinin fikirlerine hak versem de çoğu zaman çok ütopik buldum. Gerçi siyaset felsefesi okurken ya da ideolojileri açıklayan yazılar okurken hep bunu hissedebiliyorum. Bu kitapla ilgili ayrı bir yorum yapmayı düşünüyorum çünkü buraya yazarken çok uzadı ve sizin de fikirlerinizi almak istiyorum açıkçası.


Yerdeniz serisinin sonuna daha da yaklaşıyorum. Ancak bu kitap okuduğum diğer kitaplara göre aksiyondan daha uzaktı ve açıkçası okurken biraz sıkıldım.


Tez için okuduğum bir kitap. Ben tam olarak aradığımı bulamamış olsam da güvenlik çalışmalarına eleştirel bir yaklaşım için başvurulabilecek önemli bir kitap. Pınar Bilgin de zaten bu konuda özel olarak çalışmalarını yürütmüş ve şu an Bilkent'te çalışmalarına devam eden önemli bir hocamız. Neden teorilerin olduğunu ve bu teorileri neden şu an ki şekliyle kullandığımı sorguluyor kitap boyunca. Sonrasında bu teoriler nedeniyle aslında var olan problemi görmediğimizi ve problemleri anladığımızı önceden varsaydığımızı iddia ediyor. Tabii bu da sosyal bilimler alanındaki birçok çalışmanın gelişmesine engel olan bir tutum. 


Bu kitabı indirimde elimde göçe dair hiçbir kitap olmamasından dolayı aldım. Göç çalışmalarına yeni başlayacaklar için güzel bir seçim olabilir. Göç konusuna dair terimler birkaç sayfa içerisinde açıklanıyor ve sonra konuya ilişkin ek bir okuma listesi görüyorsunuz. Oldukça faydalı. Bu kitapta da kafama takılan birkaç konu hakkında ayrıca yazmayı düşünüyorum.


Uzun zamandır yeraltı edebiyatı okumamıştım. Bu kitap bir yandan iyi geldi ama bir yandan da okurken ne gerek vardı şimdi bunu okumaya dedirtti. Yeraltı edebiyatının güzel kitaplarını okuduktan sonra çoğu kitap size aynı gibi gelmeye başlıyor. Ancak Ayrıntı Yayınları serisinin güzel kitaplarındandı diyebilirim. Doğumdan ölüme insanın yaşayabilecekleri, farklılığından dolayı sadece toplum tarafından değil daha evde annesi tarafından nasıl dışlanmaya başladığını görebileceğiniz, evlilik dışı ve evlilik içi doğan çocukların nasıl farklı hayatları olduğuna dair şeyleri görebileceğiniz bir kitap.


Bu ayı bir Platon kitabıyla kapattım. Sokrates'in konuşmalarını okumak bana her zaman çok keyif vermiştir. Bu kitabın ana konusu da kötülük etmenin mi yoksa kötülüğe maruz kalmanın mı daha iyi olduğuyla ve kötülerin ceza alması durumunda mı yoksa işledikleri kötülüklerin cezasız kalmasıyla mı daha mutlu olacaklarına dair bir tartışmaydı. Tabii her zaman olduğu gibi Sokrates'in iyiye ve kötüye yönelik fikirleri halkı sinirlendirse de yine kendinin haklılığını ortaya koyuyor. 

Neler İzledim?


Filmi açtığım anda bile ağlamak istiyordum zaten ve böyle bir isteğiniz varsa film size istediğinizi kesinlikle veriyor. Suçsuz ve ceza ehliyeti olmamasına rağmen idam cezasına mahkum olan biri ve onun kızıyla olan muhteşem ilişkisi. Neden daha önceden izlemedim ki dedim açıkçası.

Yorumlar

Popüler Yayınlar