Yeni Bir Macera


Herkese merhaba :)

Çok uzun zamandır yapmak istediğim; ancak sürekli ertelemek durumunda olduğum bir maceraya atılıyorum ve bunu sizlerle de paylaşmaktan heyecan duyuyorum. Hayatta aslında çok önemli olan, hemen hemen hepimizin hakkında az da olsa bilgimiz olmasına rağmen birçok detayından uzak kaldığımız, kendimizi mahrum ettiğimiz bazı çalışma alanları var. Siyasal bilimler fakültesi çıkışlı olan birçok kişi bana hak verecektir ki bizler okulda genelde yüksek politikadan bahseder ve ataerkil bir eğitim sistemi içinde olduğumuz için alçak politikayı üstü kapalı geçeriz. Ancak ben bu alçak politika olarak sınıflandırılan çalışma alanlarına her zaman çok ilgi duyarım ve özel, kendim seçebildiğim çalışma alanlarında tercihlerimi hep bunlardan yana kullanırım. Bu alanlardan biri de feminizm. 

Bir grup arkadaşımla mini bir okuma kulübü düzenledik ve bu alanda okumalar yapma kararı aldık. Tabii okudukça burada da kitaplar hakkında yorumlarımı yaparım. 15 günde bir de kulübe katılanlarla birlikte okuduğumuz şeyleri birlikte tartışacağız. Şimdi kısa listeyi şöyle bir buraya da bırakayım:

1. Kadınsız İnkılap-Yaprak Zihnioğlu (Kulübün bu kitabını geç bulduğum için bunu ben sonra özel olarak okuyacağım)

2. Feminizm Herkes İçindir-Bell Hooks

3. Feminizmin ABC'si-Necla Arat

4. Kanatlanmış Kadınlar-Senem Timuroğlu

5. Çatışan Feminizmler-Drucilla Cornell, Judith Butler, Nancy Fraser, Seyla Benhabib

6. Feminist Teori-Josephine Donovan

7. Feminizm-Nikki Van Der Gaag

Yorumlar

  1. Çok güzel bir etkinlik yalnız bu :) Yıllar önce ekşi sözlük kitap zirveleri olurdu hala oluyor mu bilmiyorum ama benim lise zamanımda ablam başka şeylerle ilgilenmeyeyim diye sokardı çok eğlenirdim okuduğum kitap hakkında konuşma, başkalarının fikirlerini alma fırsatım olduğu için. Kaliteli tartışma gibisi yok gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu hiç duymamıştım :) Cidden tartışmayı bilen insanlarla bir arada olmak çok şey katıyor :)

      Sil
  2. çok mantıklı bir proje. Kitaplar da ilgi çekici. En kısa sürede edinmeye çalışacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplardan dördünün pdfi de mevcut. Dilerseniz size yollayabilirim.

      Sil
  3. Konu ülkemizde hassas bir konu, kitap yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum ☺️ 🙏

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar güzel bir düşünce. Kitaplar hakkındaki yorumlarınızı merakla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pandemi döneminde arttı böyle kulüpler bu çok sevindirici geliyor bana :) Teşekkür ederim.

      Sil
  5. pekii saol lazım olur bu liste :)

    YanıtlaSil
  6. Ne hoş. Sabırsızlıkla bekliyorum.Özellikle Kanatlanmış Kadınlar yorumunuzu. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Biraz ara vermiştim yorumunuzu anca gördüm. Ay sonu okuduğum kitaplara yorum yapıyorum. Bazen de uzun uzun yazıyorum düşüncelerimi :) Takibe aldım sizi de.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar