Ağaç Ev Sohbetleri #91


Herkese merhaba. Ağaç ev sohbetlerinin bu haftaki sorusu benim oldukça kafamı karıştırdı ve soru üzerine çok daha düşünmeden direkt yazmaya başlama kararı aldım. Bakalım sonucunda cevabım hangi doğrultuda olacak. :)

"Bizler için ülke ve dünya gündemini yakından izlemek mi, uzaktan izlemek mi, hiç izlememek mi daha faydalı veya iyi?"

Aslında bu sorunun cevabı olası faydayı hangi açıdan değerlendireceğimize göre değişecektir. Eğer psikolojik sağlığımızı ele alıyorsak gündem takip etmek bana hiç de iyi gelmiyor. Hatta sırf bu yüzden günün en azından ilk saatlerinde Twitter'a haberlere vs bakmayı yasakladım kendime. Çünkü hiçbir gece yok ki kötü bir şey yaşanmamış, berbat bir genelge çıkarılmamış olsun. Bunları görmeyi günün ileri saatlerine itmeye çalışıyorum ki hayata bir şekilde devam edebileyim. 

Ancak birçoğumuzda psikolojik olarak adlandırılmış; ama benim adını unuttuğum bir hastalıktan var. İçeriğini şöyle açıklayayım basitçe özellikle sosyal medyanın ve tüm haberlere anında erişimimiz olduğu andan beri gündemi kaçırma korkusu olarak değerlendirilen psikolojik bir rahatsızlık oluşmuş birçoğumuzda. Ben de bu kişilerden biri olduğuma inanıyorum. Ancak bu rahatsızlıkta bizim hiç mi haklılık payımız yok sizce? 

Açıkçası gündemi takip etmediğimiz her an hangi hakkımızın gasp edildiğini bilemez hale geliyoruz. Özellikle gençler olarak her gün farklı bir özgürlüğümüzün kısıtlandığı, farklı bir hukuksuz eylemle karşı karşıya geliyoruz ve bizler bunun bilincinde olup ses çıkarmadığımız sürece her şey daha da kötüye gidecek muhtemelen. Bu nedenle gündemden uzak olmak psikolojik olarak iyi olsa da bizim gibi hukuksuzluğun normalleştiği bir ülkede ne yazık ki geleceğimizi tehlikeye atacak bir şey. 

Yorumlar

  1. hımmm güzel açıklama evet haklısın :)

    YanıtlaSil
  2. Diğer yazılardan çok daha farklı ama yerinde bir bakış açısı ve tespitler 👏👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğerlerine bakamadım henüz :) Okuyayım. Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Elimizden gelen bir sey varaa ulke icin dunya icin yapmaliyiz bence de

    YanıtlaSil
  4. Ben gençlerin gündemi daha iyi takip ettiğini düşünüyorum. Ve bu durum ülkenin kaderini etkileyecektir. Özgür düşünce ve adaletin ortadan kalktığı ülkemizde, gençlerin işi daha zor. Özellikle yaşlılar sadece gerçeklerin dışında algı oluşturan malum haber kaynaklarını kendilerine rehber edinmişler. Atatürk'ün dehası onun gençliğe hitabesinde bir kez daha ortaya çıkıyor. Sosyal medya ve internet vasıtasıyla ulaşılan uluslararası haber kaynakları sayesinde gündemi takip eden gençlerin yeni bir dünya düzeni kuracaklarına dair ümidim her geçen gün artıyor. Onların seslerinin çık-a-mamasının sebebi mevcut yönetimin baskısıdır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar