İtinayla Tavsiye Alınır



Herkese merhaba. Bugün sizlerden biraz tavsiye istemek için geldim buraya. :) 

Bilmeyenler için tekrar belirtmek istiyorum ki ben Uluslararası İlişkiler bölümünden mezunum ve yine bu alanda yüksek lisans yapıyorum. Birçok kişinin yakındığı meseleden biz de nasibimizi aldık bu bölümde. Bölüm içeriği çok geniş. Bu nedenler insanın keyif alarak, ilgilenerek çok iyi öğrendiği alanlar olurken bir türlü sevemediği şeyler de oluyor. Bizim bölüm genel olarak hukuk, tarih, siyaset, felsefe, ekonomi, sosyoloji gibi birçok alanda besleniyor. Bunun yanı sıra bölgeler de var tabii. Hocalar her ne kadar her şeyin bilinmesini beklese de benim mesela Avrupa, Latin Amerika bölgelerine daha çok ilgim varken Orta Doğu, Afrika, Asya gibi alanlarda çok eksiğim oluyor. Her neyse ben en çok hukuk, siyaset bilimi ve güvenlik alanlarında çalışmayı seviyorum.

Ancak bir ilana başvurduğumda benim elenmeme en çok neden olan konu siyasi tarih, Türk dış politikası gibi konular oluyor. Ben de yavaş yavaş bunlara sıfırdan başlayarak öğrenmeye çalışıyorum; ama tarihle aram her zaman çok kötüydü. Yine de her şeyi öğrenmeni bir yolu olduğunu düşünenlerdenim. Doğru yolu ararken sizlerden de yardım istesem iyi olabilir diye düşündüm. KPSS bahanesiyle tarih çalışmaya başlamıştım. İnkılap tarihi her zaman daha çok ilgimi çekiyor, Osmanlı Dönemi'ni bir türlü öğrenemiyorum. KPSS ders videosu dinlerden bir yandan nutuk okuyarak destekliyorum. Bu iyi geliyor mesela. Bunun dışında ne yapabileceğimi pek bilmiyorum. Türk Dış Politikası çalışırken çok iyi ilerliyorum. Kısa dönemler üzerinde okuduğumda hızlıca analiz yapabiliyorum; ama bunları hafızamda tutabilmek imkansız gibi geliyor. Sizin hafıza için önerebileceğiniz bir alıştırma varsa lütfen yazın :) 

Yorumlar

  1. Benim gibi balık hafızalıları aşan bir konu:-)) Sadece mecburiyet hissetmemek lazım, daha ılımlı bakmak lazım bu tarz kitaplara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Ama bira mecburiyet olduğu için çok da rahat hissedemiyorum kendimi :) Benim de hafızam çok kötüdür.

      Sil
  2. Ay bir an tarih ve politika konusunda kitap önerisi isteyeceksin sandım :)) Beni aşar diyecektim ki, sorun hafızaymış. O konuda bir iki önerim var, küçük parçalara bölerek tekrarlamak ve kesinlikle yazarak çalışmak, mümkünse başkasına anlatmak. Bir de "anasal" bir öneri ama omega3, DHA içeren balık yağları özellikle yeni nörobağlar kurarken çok önemli.. Bol şans! Karşımızda belki de geleceğin diplomatı var demek ki.....!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diplomat olacak kadar politik davranamıyorum ben :D Akademi olsa çok sevinirim. Ama şu an sadece a101'e falan başvurabiliyorum :D

      Sil
  3. siyasi tarih, oral sander, okumuşsundur harhalde, hafıza geliştirme teknikleri bilmiyorum ama nette olmalı bu konuda bilgi, ben de bir bakınayım :) kardeşim de uluslararasını bitirdi, bankacı oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oral Sander pek sevmedim. İlk sene siyasi tarih dersinde onun kitaplarını okumuştuk. Sanırım o yüzden bir gıcık oldum kendisine :D

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar