Hostel Anıları

Erasmus zamanı farklı ülkelere gittiğimde nasıl bir deneyim yaşayacağımı bilmediğimden gergin olsam da pek bütçem olmadığı için hostellerde kaldım. Ama iyi ki öyle yapmışım diyorum ve burada aynı şekilde kendimi güvende hissedemem; ama yurt dışı gezilerinde artık hep buralarda konaklamayı tercih edeceğimi düşünüyorum. :) 

Balkan gezisi sırasında mevsim kış olduğu için kaldığım yerler her zaman tam dolu değildi. Ohrid'e gittiğimde oda arkadaşlarımdan biri çok yaşlı Çinli bir teyzeydi. Sabah ben uyanmadan çok önce kalkmış oluyordu. Her yeri bisikletle geziyordu. Enerjisine hayran olmamak elde değildi :) Sonra Brezilya'dan biriyle tanışmıştım. 25'li yaşlarındaydı. Mezun olduktan sonra kendisine 1 yıllık boşluk bırakmış ve dünyayı gezmeye başlamış. İnsanların bunu normal bir seçenek olarak görmesi biz Türk gençlerinin gözlerini yaşla dolduruyor :D

Kaldığım en kalabalık iki hostelden biri Belgrad'daydı. Polak bir kadınla tanıştık. 35'li yaşlarda Kosova'da öğretmenlik yapıyormuş. Çok özgür ruhlu biriydi ve beni çok etkilemişti. Sonra Malta'dan bir adamla tanıştım. Birlikte kahvaltı yaptık. Sevimli biriydi. Hala Facebook arkadaşlarımda ekli sanırım :) Bir diğer kalabalık hostel ise Arnavutluk Tiran'da kaldığım yerdi. Tam yıl başı öncesine denk geldiğim için her yer çok güzel süslenmişti. Bir sürü insan vardı. Bu sefer odamı Fransız bir çiftle ve onların köpekleriyle paylaşmıştım :D Amerikalı bir amca vardı. Altında şort kafasında kışlık şapkayla geziyordu. Birlikte gitar çalıp şarkı söyledik. Çok eğlendiğim gecelerden biriydi. Harika bir bitki çayı içmiştik hep beraber. 


En yakın arkadaşlığımı ise Karadağ'daki hostelde yaşadım. 29 yaşında Rus bir erkekti. Oda arkadaşıydık. Bizimle birlikte iş için günü birlik gelmiş olan bir amca da vardı; ama onu pek görmedik. Bu arkadaş 29 yaşında ve 30 yılda 30 ülke gezme hayali vardı :) Biz birlikteyken 26. ülkesindeydi. Tamamladığına eminim :) Birlikte bir doğa gezisi yapmıştık. Putin'i ve Erdoğan'ı çekiştirmiştik, çok güzel bir salata yemiştik. Salatadaki yeşil zeytinin güzelliği hala aklımdan çıkmıyor :D Yukarıdaki onun fotoğrafı. Bir sanat galerisi gezerken çekmiştim :) Bir de kendisi çok iyi fotoğrafçıdır :) Buraya Instagram hesabını da bırakayım: @altvod

Kosova'ya gittiğimde Türk çoğunluklu bir bölgedeydim. Hosteli işletenler de yıllardır orada kalan 2 Türk kardeşti. Sanırım 30'lu yaşlarındaydı ikisi. Akşam beni sohbete çağırdılar. Sonra bizim odada kalmak için gelen 2 Bulgar geldi hostele. Üstümüzü değiştirip geleceğiz dediler. Geldiklerinde ikisi de içlikle karşımda duruyordu. :D Onlar için normal sanırım; ama benim çok komiğime gitmişti. Bu iki arkadaş Üsküp'e döndükleri için arabayla beni de bırakmak istediler. Yol biraz saçma geçmişti; ama berbat otobüs yolculuğundan çok daha iyiydi. :) 

Keşke o zaman daha çok yere gitme imkanım olsaydı ve daha çok gezebilseydim. Umarım yine böyle anılar biriktirip yazabilirim buraya :) 


Yorumlar

  1. Ah ne iyi yapmışsın bu gezilere gitmekle, 2019 senesinde gittim ben de Balkan gezisine, enfesti. Sen anlatırken hep oralar canlandı gözümde. Pandemi geçince bunlara devam edebilsen, çok keyif aldım okurken <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir daha böyle uzun bir geziye çıkar mıyım bilmiyorum; ama minik gezi yazıları gelir :)

      Sil
  2. Her toplumun sanırım farklı kültür ve haliyle hayata bakış açısı var. Ne kadar modern yada medeni düşünsek te davranış şekilleri komik yada farklı gelebiliyor:-) Sizin erasmus anılarınız tuhaf gelmiyor ama bu yazıyı okuduktan sonra yurt dışından Türkiye'ye gelen bir erkek yada kız öğrencinin nasıl maceraları olmuştur yada neler düşünmüşlerdir diye çok merak ettim:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Onların hikayeleri çok daha aksiyon, gerilim ve komedi dolu olabilir. Burada insan markete gidince bile başına ne geleceği belli olmuyor :)

      Sil
  3. Ay hosteller candır. Ben eşimi şu senin 25'lik arkadaş gibi yüksek lisanstan sonra kendime 1 sene dünyayı görme hakkı verdiğimde, İsrail'de bir hostelin banyosunda tanıdım :)) Hâlâ görüştüğüm bir çok arkadaşım var, çok keyiflidir hostel dostlukları.. Şimdi air B&B, coach sharing falan çıktı ama aynı değil.. Çok iyi yapmışsın Erasmus'ta gezerken, artık gerçekten zor gençler için euro kuru nedeniyle :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onları da bir denemek lazım sanırım ama pek bana göre değiller gibi :) Ne güzel. Sizin de bir sürü anınız vardır.

      Sil
  4. İş hayatına başlayıp kendi paramı bir kenarda biriktirmeye başladığımda beri ben de kendime her yıl en az 1 kere ülke dışına çıkacağım dedim. 2016-2019 yıllarında her yıl cidden çıkabildim. Ablam yıllar önce Macaristan'a taşındığı için bir ayağımı hep orada bırakır oldum günü birlik gittiğim gezdiğim yerler de olsa 2 gece konaklayıp döndüğüm yerler de. Sanırım aldığım en kötü denebilecek hostel Prag'daydı. Aslında kötü sayılmazdı ama ben yüzümü yıkarken hemen arkamdan tanımadığım bir adamın belinde havlu duşa giriyor olması kolay alışabileceğim bir şey değil diye o şekilde düşünüyorum. Krakow'daysa şehir merkezine uzak diye ucuz olduğunu söyledikleri yeri düşündükçe kalbim sıkışıyor o kadar güzeldi ki her şey! Minicik ama çok güzel. 2019 yılında kur farkından kaynaklı önümüzdeki sene bir yere gidemeyebilirim en iyisi iyi bir birikim yapayım daha çok bel sıkayım ki gidebileyim dedim ama sonra zaten patır patır pandemi dediler, yasaklar dediler kur zaten malum :) Keşke diyorum gidebiliyor olduğum zamanda çok daha fazla gezseydim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o ara daha çok gezmeyi çok dilerdim :) Umarım daha güzel zamanlar gelir ve yine bir sürü anı biriktiririz :)

      Sil
  5. bir rus bir bulgar bir türk bir hostelde karşılaşırlar :) fıkra gibi :) hostel deyince amanin korku filmleri var :) aklına gelince yine yazsana bu anılardan :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar