Her Renk Bir Aşk



Hayatta bizim bilmediğimiz kadar fazla rengin olması, bizlerin bunların hepsini fark edemesek de birçoğunu görebilmemiz, bilmemiz ne kadar güzel öyle değil mi? Bu yazıyı renklerin en sevdiğim yanlarına adıyorum.



Beyazla başlayalım o zaman... Beyaz bulutlara aşığım. Gökyüzüne her baktığımda farklı şekillerle bizi selamlayan bulutları çok seviyorum.



Her ne kadar içime bazen sıkıntı bassa da Ankara'nın gri havası bazen ruh halime çok uygun oluyor. Sonra gri bir yastık kılıfım var onu da çok seviyorum. Ve yağmur da gri gibi geliyor bana. Sanki yağmur sonrası esen rüzgarla üşüyor gibi hissederim.



Kahverengiye olan sevgim Karadeniz'in ahşap evlerinden geliyor. O yağmur havası, ağaçlar, ahşap evler... Rutubet kokusu bile bozamıyor o güzelliği.



Tüm kırmızı elbiselerime bayılıyorum. Ben kendimde sevmesem de kırmızı ruj süren kadınlara bayılıyorum. Kırmızı ojeyi çok seviyorum. Lisede kırmızı ayakkabılı kız olarak anılmayı da çok özlüyorum. Çocukken sobaya yapışıp yaktığım kırmızı kabanımın o yanık kokusu hala burnumda. :)



Akşama doğru denizin laciverte çalan rengini çok seviyorum. Mavi en sevdiğim renktir zaten. Her tonuna hayranım. Gökyüzünün açık mavisi, koyu mavi renkte ojelerim, kullanmaya üşensem de çok sevdiğim mavi şemsiyem...



Mor rengini de çok severim. Bir lavanta bahçesinin görüntüsü, mor ojelerim, kalemlerim. Kız kardeşliğimizin o güzel rengi hayran olunmayacak gibi değil. 

Pembe çok sevmem aslında ama açık pembe bir gülü görünce dahi yaz mevsiminde ılık bir rüzgar hissederim içimde. Sonra pembe saçlı kadınların sevimliliği gelir gözümün önüne. :)

Sarı sıcacık bir his bırakır içimde. En yakın arkadaşlarımdan biri gelir aklıma. Hatta sarıyı seviyorsam sebebi odur. :) Aklıma Jose Saramago gelir Kırımızı Kedi'deki kitap kapakları yüzünden :) Ha bir de iştahımı açar sarı biraz. 



Siyah da en sevdiklerimden. Geceleri, koyu bir kahveyi, yalnızlığımda bulduğum huzuru anımsatır bana. Birçoğuna yas rengi gibi gelse de bana huzur veren renklerdendi siyah. Sadeliği yansıtır sanki, endişesizdir.

Yükleniyor: 32750/881696 bayt yüklendi.


Sonra yeşil mesela... Bu da sevgilimi hatırlatır bana çünkü en sevdiği renk yeşildir onun. Ben de çok severim. Koyu yeşil çimenlerin kokusu gelir burnuma yeşil denilince. Sonra yeşil peluş battaniyemin yumuşaklığı tenime değer sanki. Gece gece canın istedi diye bir sürü yeşillikle bir salata yaparsın mesela. Bol limonlu... Ne güzel olur.

Sizin en sevdiğiniz renk nedir? Renkler neler hissettirir size? Ben Sinestezya diye bir kitap okumuştum. Bir hastalık aslında. Hasta bir renk gördüğünde ona belli bir mekanı, kokuyu, sayıyı, kelimeyi vs. anımsatıyor ve başka diyarlara dalıyor kişi. Günlük hayatı çok zorlaştırıyor bu tabii; ama renkler de beni hastalık derecesinde değil tabii ama farklı hislere atıyor sanki.

Yorumlar

  1. Renkler ile ilgili bende bir yazıyı bitirmek üzereyim ama konu tamamen farklı:-)) Bu arada Ankara'nın grisini sevmek ilginçmiş:-)) 2 ay gibi kısa görünen bir süre yaşamak zorunda kalmıştım ve inan 2 ayın sonunda kaçarak gitmiştim Ankara'dan:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap okumayla ilgili yazılarımız da art arda güzel denk gelmişti. :) Sevindim buna. Ankara grisine olan sevgim çok kısa sürüyor. Anlık bir sevgi :)

      Sil
  2. Benim en sevdiğim renk kırmızı. Bana sevdiğim birçok şeyi hatırlatıyor. Güzel olan anılarımda mutlaka bir yerlerde kırmızı vardır.
    Bu arada sarı deyince benim de aklıma Saramago geliyor :)

    YanıtlaSil
  3. Gri, yeşil, mor, mavi, ah turuncu, kırmızı... :)) bunlar benim sıklıkla kullandığım renkler.. amaaa hayatımın geneline oturan tek renk BEYAZ <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turuncuyu unutmuşum ya :D Turuncu deyince aklıma sadece fast food geliyor maalesef :D Ama enerji dolu bir renk o da :) Beyaz harika gerçekten :)

      Sil
  4. Okuması çook keyifliydi :) Beyaz deyince bulutları düşünmeni, yağan yağmurun sana gri rengini hatırlatmasını, sarının acıktırmasını, denizin akşam laciverte çalması dediğin yerde koyduğun görseli ayrıca sevdim ve biraz da şaşırdım açıkçası. Doğal olarak benim düşündüklerimden çok farklıydı ve hâlâ pembe bir pembesever olarak gözüm yaşlı :') Yazının fikrini de çok beğendim ayrıca. Sinestezi konusu hepimizde farklı işliyor. Keşke ağaç ev sohbeti konusu veya mim falan olsa da herkes yapsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarken hiç aklıma gelmedi bu; ama cidden tam ağaç ev sohbetlerine uygun bir temaymış :) Bir söyleyeyim bakalım belki yapılır :)

      Sil
  5. ne güzel yazı, mor bayılırım, giyimde siyah, ayrıca pembe ve mavi çok severim, yaa kırmızılı anılarını daha detaylı da anlatsanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Senede Devrialem dedi ki böyle bir ağaç ev sohbeti mi yapsak :) Ben yazacağımı yazdım gerçi; ama eğlenceli olur gibi :)

      Sil
    2. ağaç ev olabilir tabii, beş senede devrialem ile konuşup konuyu belirleyin isterseniz, sen veya o yazar olmazsa :) ama kaplan diary deki daha önce yazılmış ağaç ev sohbet konularını bir kontrol edin de daha önce yapılmış olmasın :)

      Sil
  6. Ben turuncu rengini çok severim. Kıyafet olarak ya siyah ya beyaz giyerim. Özel bir sebebi yoktur ama. Yalnız söylemeden geçemeyeceğim fotoğraftaki kırmızı elbise ne de güzelmiş. Bayıldım.
    Bence Ağaç Ev Sohbetleri için yapılmalı veya Mim olarak. Ne zamandır mim yapılmıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turuncuyu atlamışım ben :D Ben de çok sevdim elbiseyi :)

      Sil
  7. Aa evet. Çok soluk ve itici oluyor :)

    YanıtlaSil
  8. Renklerle ilgili ben de yazmak istemiştim. Renklerin enerjisine çok inanırım. Siyah her zaman asaleti temsil eder bence:) Turuncu, mor, hardal sarısı , saks mavisi, yeşil en sevdiklerim:) Çok güzel bir yazı olmuş,teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir mim yapacağız sanırım :) Yazmak isteyen çok kişi oldu :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar