Ben Ne Yaptım?



Bu ara daha iyi anlıyorum... Bazı insanlar kötülüğü öyle içselleştirmiş ve normalleştirmiş ki yaptıkları kötü şeylerden kendi haberleri dahi yok. Annem boşanmak istediğini söyleyeli 2 hafta oldu sanırım. Hala adam "Ben ne yaptım ki" diye ortada dolaşıyor. Ben de bunu bilmem kaçıncı kez duyunca sinirim bozuldu ve tam 3 dakikada hiç düşünmeden şöyle bir liste yaptım:

1. (Çok küçük olduğum zamanlardan hatırladığım ve yıllardır süre gelen şey) Bayramlarda köye gidildiğinde anneme kötü muamelede bulunma, söyledikleri ve yaptıklarıyla dalga geçme, aşağılama (aslında dalga geçilecek kişinin kendisi olduğunun farkında değil). Bu bir tür psikolojik şiddettir.

2. Rıza dışı cinsel ilişki. Evet buna ev içi tecavüz de denilebilir. Ben küçüklüğümden beri ve kardeşim de öyle annemi bu durumdan kurtarabilmek için hep annemle uyuduk. Bu beden bütünlüğü ve dokunulmazlığı ihlalidir.

3. Yıllarca annemin maaşını kendi hesabına attın. Bu ekonomik ve sosyal hakların ihlali hatta hırsızlıktır. Ayrıca annemin çalışan bir birey olarak herhangi bir yere giderken (pazar ya da kuaför) senden para istemek zorunda kalması da psikolojik şiddet örneğidir.

4. Karar ve tercihlere saygısızlık, güvensizlik. Ev içinde herhangi bir iletişimin olmaması sağlıksız bir ilişkinin belirtisidir. Dün annemin doğum günü için pasta alayım bari dediğinde 26 senelik eşinin neli pasta sevdiğini sorman iletişimsizliğin, karşındaki kişiye bu zamana kadar değer vermemiş olmasının göstergesidir.

5. Boşanma konusu açılınca çocukları öne sürüp duygu sömürüsü yapmak kardeşimin çocuk istismarına maruz kalması demektir.

Bunlar 3 dakikada benim direkt aklıma gelirken senin bunlardan hiç haberin yokmuş gibi davranman ne göstergesidir peki?

Yorumlar

  1. Çeken bilir tabi, karşı tarafın bunun farkında olmaması çok kötü. Sustukça anlamıyorlar da hiç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapıp yapıp farkında değilim bahanesinin arkasına saklanmak çok adice.

      Sil
  2. O bir melek. Bunu siz görmüyorsunuz. Yazık ama onada. Ne yapmış ki sanki...
    Bunlar böyle maalesef. Kendi yaptıklarını asla görmezler. Yaptıkları iyiliği bin yıl yüzüne vururlar.
    Bu da etmez. Birde bunları cidden melek sananlar vardır çevrede. Onlar dahada sinir bozar ne yazık ki.
    Rabbim tez zamanda hakkınızda hayırlısını nasip etsin.

    YanıtlaSil
  3. Anladığım kadarıyla sıkıntılar devam ediyor ve tam bir karar verilmiş değil. Hep yazdığım gibi umarım çok sıkıntıya girmeden içinden çıkabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  4. Öyle haklısın ki...Şiddetin çeşitli türleri var maalesef.Bunlar yavaş yavaş sinsice hayatın içine nüfuz edebiliyor.
    En kötüsü de yapanın ben ne yaptım ki demesi...Çok haklısın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Fiziksel bir belirti olmadığı şiddetin olmadığı anlamına gelmiyor.

      Sil
  5. Ben de takipteyim :) Hoş geldin.

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim güzel dileklerin için <3

    YanıtlaSil
  7. Evet. Ayrıca kolay gizlenebiliyor, göz ardı edilebiliyor olması da çok tehlikeli maalesef.

    YanıtlaSil
  8. Keşke böyle şeyler yaşanmasa inşallah harika bir yaşamın olur. Bir daha böyle şeyler yaşamazsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke. Herkesin hayatında bir zorluk var işte. Umarım geçer bir an önce bu günler.

      Sil
  9. of ya boşanma ne zaman hayırlısıylan.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar