Şehitleri Anmakla Kalmasak

Savaşın olmadığı bir dünyada yaşamak isterdim ben. Bazı dönemlerde bazı şeyler için büyük fedakarlık yapılması gerekiyor ama demek ki. Keşke onca genç insan ölmek zorunda kalmasaydı. Ben bu tür günlerde ölenlere üzülmekten zafer denen şeye sevinemeyenlerdenim. Ahiret inancım da olmadığı için huzur içinde yatsınlar deyip kestirip atamıyorum. Madem onlar bu kadar uğraşmış bize düşen de daha çok çabalamaktır. Bize yaşamak için bir şans verildiyse daha mutlu olmak, daha güçlü insanlar yetiştirmek, her hareketimize dikkat edip iyi örnek olmak, dünyaya zarar vermemek için çabalamalıyız. 


... hayat demek, mücadele ve çarpışma demektir. Hayatta başarı kazanmak, mutlaka mücadelede başarı kazanmakla mümkündür. Bu da maddi ve manevi güce, kudrete dayanan bir durumdur. 

Mustafa Kemal Atatürk-Nutuk


Hayatın her anı mücadele. İnsanlar kendini illa savaş alanında çarpışınca kahraman zannediyor. Ama sözde barış ortamında ülkeyi kalkındırabilmek, sırf bize ucu dokunmuyor diye bir şeylere itiraz etmeden durmak yerine gereken eleştiriyi yaparak eyleme geçebilmek, gerektiğinde haklar için baş kaldırabilmek de onur verici bir savaş. O zaman biz de sadece şehitleri anmakla yetinmeyip bunları yapmaya çalışmalıyız ki anmakla, kutlamakla kalmayalım. Güzel bir şeyler yapalım. 


Yorumlar

  1. Ben de ölenler için sizin gibi üzülenlerdenim. Keşke o kadar genç insan ölmek zorunda olmasaydı, keşke bu kadar büyük bedeller ödenmeseydi .Keşke insanlar birbirini ırkı, dili, dini ayrım yapmadan, insan olarak ,birbirine saygı göstererek yaşayabilseydi. Keşke, keşkeler hiç olmasaydı...

    YanıtlaSil
  2. ah evet haklısın hıhıms, vee canımız atamız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Bazen masamın karşısındaki resmi canlanacak gibi hissediyorum. :)

      Sil
  3. Af buyurun, ahiret inancına sahip olmadığınızı yazmışsınız. Yalnız merak ediyorum. Öldükten sonra ne olacağını düşünüyorsunuz?

    YanıtlaSil
  4. İnsanları rahatlatan bir şey tabii ki. Bazen dünyada göremediği adaleti öldükten sonra göreceği inancı, merhamet gösteren yüce bir şeyin olduğu inancı insana güven ve güç veriyor olsa gerek.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar