İçimden Gelmedi #5

Bahsetmiş miydim hatırlamıyorum; ama kitap alıntılarıyla dolu 3 defterim var. Bugün biraz onlara göz atarken ne kadar az yerli yazar okuduğumu fark ettim. Biraz Türk Edebiyatı okumam gerek. Tuttuğum ikinci defterde Türk yazarlardan okuduğum kitaplar bunlardan ibaretmiş. Her birinden bir alıntı bıraktım size. Bir ara diğerlerine de bakacağım; ama diğerlerinde daha az bile olabilir diye tahmin ediyorum. 


İnsanlar, teneffüse çıkmış ölülerdir.
Murat Menteş-Ruhi Mücerret


Çoğu sararmış fotoğraflar zamanı durduramamanın çaresizliğini yaşıyor gibiydiler.
Hakan Şenocak-Karanfilsiz

Kullanma kılavuzunu yanımıza almadan geliyoruz dünyaya. Nasıl yaşamamız gerektiğini yaşarken öğreniyoruz. Hayallerden yapılma bir hayatı, aynı anda hem ilk hem de son kez yaşıyoruz.
Mümin Sekman-Hayat Seninle Başlar

İnsanlar bazen elindekinin kıymetini bilmiyor. Sahip olmadığı şeyler ise cazip geliyor. Ve gelip geçici hazların her daim olacağını sanıyor. Ama aslolanın geçici değil, kalıcı olması gerektiğini geç idrak ediyor. Anladığında ise kaybedenin yine kendisi olduğunu fark ediyor.
Elif Güçlüten-Günebakan

Bazen çabuk gelişen bir arkadaşlık ne denli yalnız olduğumuzu hatırlatır bize.
Emrah Serbes-Deliduman


Herkesin bildiği ama bildiğini bilmediği şeylerden söz etmektir yazarlık.
Orhan Pamuk-Babamın Bavulu

Ölmedikçe her şey için vakit vardır.
Nurten Arslan-Bir Kahraman Doğuyor


Yorumlar

  1. Güzel paylaşım alıntı okumayı çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de paylaşmayı çok seviyorum. :) Aralarından seçerken okuduğum zamanları anımsıyorum. :)

      Sil
  2. İlkini ve sonuncusunu çok beğendim:)

    YanıtlaSil
  3. elif ve nurten e bi bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir bak bakalım. Nurten Arslan'ın serisi vardı 4 kitaplık; ama ben sadece bunu okudum. Atatürk'ün hayatını anlatıyor. Kitapta en çok Atatürk'ün anne ve babasının tanışma hikayesini sevdim. Yani diğer şeyleri genelde okulda vs. öğreniyoruz illa ki. Ama diğer kitaplarda da pek bilinmeyen hikayelerden bahsedilmiş diye duydum. :)

      Sil
  4. Not almak çok güzel birşey, böyle alıntıları not etmek daha da guzel:)

    YanıtlaSil
  5. ön izlemede mezarlık görünce, benim gibi mezarlık gezmeyi seven biri daha mı diye heyecanla girdim ama içi başka çıktı. ancak okuduklarımı da sevdim. türk edebiyatında da çok sağlam kalemler var. tarih seviyorsan hıfzı topuz romanlarını önerebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf pinterestten. :) Ama ben de severim gezmeyi mezarlıkta. :) Bu arada tarihle aram pek iyi değil; ama zorla iyi olsun diye uğraşıyorum. Bu yüzden kesinlikle önerinizi dikkate alacağım. :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar