Biraz Meydan Okuma

Herkese merhaba. 

Burada sürekli ruh halimin ne kadar kötü olduğunu bahsediyorum; ama sanki kendim için hiç çabalamıyormuş gibi görünürsem size madalyonun sadece bir yüzünü gösterir gibi hissederim. Bu yüzden bugün bir takım meydan okumalardan bahsedeceğim. 



Öncelikle bu blogu açtığımda her gün gelip bir şeyler yazarım gibi bir düşüncem yoktu. Ama 65 gündür (hatta bugünle birlikte 66 olacak) her gün yazmışım. Bunu hala bir meydan okuma olarak görmüyorum. Çünkü öyle yaparsam yazmak istemem büyük ihtimalle :) Ama bu durumdan memnun olduğumu söylemeden geçemeyeceğim. Güzel insanlar gördüm, onların yazdıklarını okudum. Burada günün belli bir dilimini geçirmek bana iyi geliyor.

Şimdi asıl meydan okumaya gelelim:



1. Evet. Yaşamaya bayılan biri değilim; ama bu hayatı yaşıyorsam kesinlikle sağlıklı yaşamaktan yanayım. :) Zaten her zaman kendine çok dikkat eden biriydim. Küçüklüğümde hayatımın büyük bir bölümünü kaplayan epilepsi nöbetleri sağ olsun çok küçük yaşta her şeye dikkat etmek zorunda kaldım. :) Tüm arkadaşlarım güneşli havalarda dışarda oynarken ben güneşin gitmeye başladığı zamanları bekledim. Uykuma, beslenmeme hep dikkat etmek zorundaydım. Küçükken insana yük gibi geliyor; ama sanırım bu hayat tarzı bana biraz yerleşmiş. Şimdi de beslenmeme, hareketli biri olmaya özen gösteririm. Ama biraz kendimi salmıştım açıkçası. Bu yüzden kendime meydan okuduğum ilk konu saçma paketli yiyecekleri tüketmeye bir son vermek. Ayda 5 gün harici bunlardan tüketmeme konusunda kararlıyım şimdilik. Bir de spor var tabii. Her gün spor yaptığım günlere geri dönmek istiyorum bir an önce.



2. Çok tembelleştiğimden bahsetmiştim. Yani odaklanmak, bazı şeyleri yapmak artık eskisi kadar kolay gelmiyor. Ama günde 3 saat tezim için çalışmam için kendime meydan okuyorum. 



3. Sosyal medya kullanım süresini düşürmek. Telefon ayarlarına girip direkt süre ayarladım. Daha önce de bunu yapmıştım aslında. Kısa süre içinde alışıyorum. Yarım saatlik Instagram ve 15 dakikalık Twitter. Zaten Twitter beni mahvediyor. Sinirlerimin bozulması ya da neden yine bu dünyaya gözlerimi açtım demek için bir kere keşfet kısmına bakmak yeterli oluyor. O yüzden çok girip bakmak istemiyorum.



4. Sonuncusunu da sevgili AuseesuaBlog'un Instagram hikayesinde gördüm. Aslında bu yazıyı paylaşmak da bu sayede aklıma geldi. :) Kendisi 100 gün boyunca her gün İngilizce çalışmak için kendisine meydan okumuş. Ben de aynı şeyi İspanyolca çalışmak için yapacağım. Zaten uzun zamandır her gün yarım saat kadar çalışıyordum. Dil öğrenirken ne kadar çalıştığımız değil sürekliliği ne kadar sağladığımız daha önemli geliyor bana. Bu yüzden bence harika olacak bu meydan okuma. :) 

Yorumlar

  1. Başarılar.
    Hedef sayısı ve hedefler makûl.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir meydan okuma. :) Ben de çok az kalmışken artık bir zahmet yds çalışayım sonra yine kpss(2022 için) çalışmaya başlayım diyorum. Kolaylıklar dilerim. Sosyal medyada çok takılmam ama bloglarla aşırı ilgiliyim. Daha az vakit ayırsam iyi olacak gibi. :)
    Ben de sağlıklı beslenmeye çalışıyorum. Cips paketi görünce neyse yarın başlarım diye diye bir türlü başlayamadım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dün bir pringles yedim kardeşimle :) Amaa arada olur ne yapalım :)

      Sil
  3. Öz denetim gerçekten çok güzel meydan okuma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Arada yapmam gerekiyor kendime gelmem için.

      Sil
  4. Meydan okumak güzel fikir hemde kendime artık zamana bırakmaya gerek yok

    YanıtlaSil
  5. AuseesuaBlog'un meydan okumasını bende her gün keyifle takip ediyorum:-)) Size de şimdiden başarılar:-)

    YanıtlaSil
  6. Her ay kendime bir ritim tuttururum umudu ile bir şeylere heves ediyorum. Genelde başaramıyorum. Bana lütfen her gün yapabildiğiniz spor günlerinizden bahsedin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben spor salonuna vs. gitmedim hiç Hep evde yaptım. Liseden beri basit hareketler yapıyordum. Mekik, şınav, bisiklet falan. Sonra Nike uygulamasını indirdim ve oradaki programa göre yaptım. Sonra sıkılınca Youtube üzerinden birkaç kişinin programını yaptım. En son 2 ay önce Chloe Ting Intense Core programını yapmıştım. Onda çok zorlanınca ve son günü korona olunca bıraktım :) Şimdi işte yeniden başlayacağım. Yine Chloe Ting yaparım ama tam programı uygulamam muhtemelen. :)

      Sil
  7. oleeey challenger oldun madem dördünü de yaaap o zamansaa :) biz de seni seviyoz bi kerem akıllım :)

    YanıtlaSil
  8. Oh, desearía tener tiempo para estudiar español también :):)

    Ne güzel olmuş bu meydan okuma :) Umarım istediğiniz şekilde ilerler.
    Aslında dil çalışmak için zamanım var ama İspanyolca için yok öğrenci olduğum için hem ileri seviyede bir İngilizce hem de temel seviye de olsa Almanca derslerim oluyor temel derslerden onlara bile bazen zaman kalmıyor kaldı ki İspanyolca çalışabileyim :(
    Telefon süresini kısaltmak ile ne iyi etmişsiniz. Ben sosyal medya kullanmıyorum öyle daha güzel oluyor eğer yapabilirseniz tavsiyemdir :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yoğunken zor. Ben şimdi boştayım genelde. O yüzden çok güzel zamanlama :)

      Sil
  9. en önemlisi sağlık tabi güzel hedefler hepsi de :)

    YanıtlaSil
  10. Hedefler çok güzel bu tür paylaşımlar bana ilham oluyor bu konu üzerinde ben de düşüneceğim. Belki bende sizin gibi bir şeyler yapmak için kendime hedefler koyarım. Vazgeçmeyin bayıldım bu olaya :) Her şeyin başı hep sağlık diyorum sonrası bir şekilde gelir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstikrarı koruyabiliyorum böyle meydan okumalarda :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar