Bir Temenni


Herkese merhaba.
 
Sabah uyandım. Ağrı kesici içip geri yattım. Bari 8 Martta regl olmasa ya kadınlar. Bu ağrılar mahvediyor her ay 2 günümü. Sonrası daha rahat geçiyor. Ama bu ay nedense çok zordu. Öğlen ağrı şoku yaşadım. Bu durumlarda zaten genelde tansiyonum da düşer. Tansiyonum düştükten ve ayıldıktan sonra da ir şok geçiririm. Soğuk soğuk terlerken üşümek, dilin kuruması ve tek bir yudum suya ihtiyaç duymana rağmen onu içtiğinde de inanılmaz derecede midenin bulanması. Bu şekilde yarım saat geçirmek bile tüm gün ayakta kalmanın yorgunluğundan daha beter. Neyse ki saat 4'ten sonra kendime gelebildim. 

Genelde ne yaşanırsa yaşansın 8 Mart günü gelince her zamankinden daha neşeli ve enerji dolu olurdum. Evet. Yaşananlar zor. Kadınların, çocukların, hayvanların haklarına erişemiyor olması ve çoğu zaman kötü muameleye maruz kalması berbat. Artık diyebilecek bir şey, kutlama yapacak herhangi bir şey bulamıyorum. Tek bir temennim var:

Umarım yaşamaya devam edebilmek için, var olan haklarımıza erişebilmek için bağırarak boğaz patlatmak zorunda kalmayacağımız, güzel 8 Martlar kutlayabileceğimiz zamanlar çabuk gelir ve bu zamanlar gelene kadar daha çok kayıp vermeyiz. 

Yorumlar

  1. Dünya nüfusunun yarısı kadındır. Diğer yarısını da kadınlar yetiştirir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Eğer anne, baba olunuyorsa insan kendine soracak önce bir "Ben düzgün bir birey yetiştirebilir miyim acaba?" diye...

      Sil
  2. Dünya Kadınlar Günün kutlu olsun 🎈🌸

    YanıtlaSil
  3. Bendeki o ağrılar hafif spor yapınca azalıyor. Gerçi sizinki kadar geçmiyor bende. Ama bekarken arada öyle de olurdum. Okulda tutunca hele çok kötü olurdu. Hatta bir keresinde tuvalete zor yetişmiştim. Evlenince geçer dediler geçmedi. Doğur geçer dediler geçmedi. Ama nedeni de varmış o ağrının. Yumurta. Beden yumurta ürettiği için ağrı oluyormuş. Bir arkadaşıma doktor demiş bunu.
    Benim açımdan farklı değil bu gün. Ama farklı yaşadım bu sene. Zira oğlum okulda bana resim yapmış. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde her gün yapıyorum; ama o ağrılarla pek mümkün olmuyor. Mutfağa su almaya giderken bile nefes nefese kalıyorum. :D Yoga türü bir şey denemeyi düşünüyorum; ama o an hiç sakin kalamıyorum işte. Bu dedikleri şeyler şehir efsanesi sanırım :) Cinsel ilişki işe yaramadı bende de. Kist varmış bende ve döngü yavaş işliyormuş. Doktor nedeninin bu olduğunu söyledi; ama pek çare yok. :)

      Sil
    2. Sever misiniz bilmem. Brokoli. Günü yaklaştığı vakitler yemek iyi geliyormuş. Birde maydsnoz ve elma. Seviyorsanız deneyin. Zararı olmaz hiçbirinin.
      :)

      Sil
  4. Geçmiş olsun baş ağrısı için... Regl günlerinde vücudumuzda magnezyum azaldığı için ilk günlerde bu ağrılar oluyormuş...
    Son paragrafınıza katılıyorum umarım güzel günler çabuk gelir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Muz, kakao gibi şeyler iyi geliyor diyorlar; ama o an hiç kalkıp bir şey yemeye halim olmuyor :)

      Sil
  5. geçmiş olsun yaa. kadınlar gününü kutlamak da tuhaf oldu bizde artık nasıl kutluycaz kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Geçti bile :) Birkaç gün böyle sadece neyse ki.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar