Yine Kendimi Tutamadım

Herkese merhaba. 

Biraz utanarak ve bol miktarda kendime kızarak yazıyorum bu yazıyı. En son ne zaman kitap almıştım... Aralık sonu ya da Ocak başı olması lazım. Yine kendime uzun süre kitap almama sözü verdirtip bugün kartımdaki 100 TL'ye veda ettim. Hiç akıllanmıyorum. :) Ama bu kitapları 3 ay önce falan favorilerime eklemiştim ve kitapların çıktığı Koç Üniversitesi Yayınları bugüne özel %50 indirime girince dayanamadım cidden. :) Her neyse gelelim neler aldığıma...

1. Bencil Maymun: İnsan Doğası ve Yokoluşa Giden Yolumuz

Bu kitabı son anda kargo ücreti vermemek için ekledim; ama başlığı çok hoşuma gitti ve okuyanlar oldukça beğenmiş. Toplumsal olarak "biz"lik duygusundan uzaklaştıkça nasıl yok oluşa sürüklendiğimizi anlatıyor sanırım. Yani tanıtım yazısına göre öyle :) 

2. İnsan Hakları, İnsan Haysiyeti ve Kozmopolit İdealler

Bu kitabı tezimde faydalanabileceğim ve bu konuları okumayı sevdiğim için aldım. İnsan hakları konusunda eleştirel bir perspektiften yaklaşılarak insan hakları hukukunun öznelerinin odaklarını değiştirmeyi öneriyor kitap.

3. Adam Smith'in Yemeğini Pişiren Kimdi? Ekonomide Kadının Görünmez Eli

Ekonomide görünmez el farklı bir anlamda kullanılıyor; ama kadınların özellikle geçmişte ekonomik hayattan ne kadar soyutlanmış olsalar da görünmez el metaforunda olduğu gibi ne kadar fazla etkide bulunduklarını anlatan bir kitap. 

4. Büyük Kedi Katliamı: Aydınlanma Fransa'sında Düşünceler, İnanışlar

Bunu tez konum nedeniyle okuyacağım. Yorumunu sonra yapmayı tercih ediyorum o yüzden :)

5. Testosteron: Seks, Güç ve Kazanma İradesi

Hormonların insan davranışlarına olan etkisiyle ilgili izlediğim bir belgesel bayağı dikkatimi çekmişti. Bu kitap da yorumlara göre bu konuda çok bilgi içeriyormuş. Bu konuyla karşılaşınca şans vermek istedim.

6. Dönme Kadınlar ve Toplumsal Cinsiyet, Kimlik ve Sınırlar

Dönme denildiği zaman genelde akla hep toplumda kullanıldığı anlamıyla, cinsellikle ilgili şeyler geliyor. Ancak dönme tabirinin ilk kullanım alanı Hıristiyanlıktan Müslümanlığa geçen insanları temsil etmek amacı taşıyor. Kitapta yaşanmış hikayeler anlatılması ve hikayelerin Osmanlı döneminde din değişimi ile hayatta yaşanan değişimleri anlatması dikkatimi çektiği için seçtim bu kitabı. Umarım güzel hikayeler okur burada da onlardan bahsederim. 

Evet, bu kadar. Görüşmek üzere. :)

Yorumlar

  1. Ben de okumak için sabırsızlanıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. "Dönme Kadınlar" diye okuyunca benim de ilk aklıma cinsiyet değiştirme geldi ama sizin de altta belirttiğiniz gibi yanılmışım.

    Bol okumalar...

    YanıtlaSil
  3. ooo maşallah bütün kitaplar ilgimi çekti, özellikle ilk ikisi :) bu adam smith de başımıza ne çok işi açmış yaaa :)

    YanıtlaSil
  4. 5. Kitap, lütfen ondan başlayın. :)
    Ya hu ne çok kitap var dünyada hayret.

    YanıtlaSil
  5. Başka bir şeye gidecek para kitaba gitsin diye teselli ediyorum kendimi ben :) Deneyebilirsiniz işe yarar belki :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar