Yeni Dönem-Sosyoloji

Geçen dönem AÖF sosyoloji bölümüne kaydolduğumdan ve bunun nedenlerinden bahsetmiştim. Bugün de kayıt yenileme işlemlerini yaptım. Beni çok heyecanlandıran dersler de aldım. Biraz bunlardan bahsedip kaçacağım çünkü tüm gün temizlik yaptığım için (yani bana tüm gün gibi geldi sevmediğim için) başka hiçbir şeye vakit ayıramadım. :)

Öncelikle beni heyecanlandıran derslerden başlayayım ki bir tanesi hariç tüm derslere heyecanla devam edeceğimi düşünüyorum.

1. Birey ve Davranış- İlk dönem psikoloji dersi almıştık ve bunun devamı niteliğinde olduğunu düşündüğüm bir ders. İlk bunun kitabını okumakla başlayacağım. Kitabın içindeki tüm konular ilgimi çekti açıkçası. Hele bu güdüler, duygular konusu depresyonu yenmek için okuduğum diğer kaynaklara da destek olabilir diye düşünüyorum. En azından neyin ne olduğunu daha bilinçli şekilde öğrenmek benim için iyi olabilir.

2. Etik- Hayatı boyunca felsefeye meraklı biri olarak bu dersin kitabını da keyifle okuyacağımı düşünüyorum. Tabii her ne kadar ilgim olsa da akademik bir temelim olmadığı için bazı şeyler zorlayabilir çünkü kolay konular değil bence; ama çok şey öğrenmek istediğim bir ders.

3. Sembolik Mantık- Ben bu dersi her ne kadar sevecekmişim gibi hissetsem de çevremdeki insanlar tarafından o kadar olumsuz yorumlanan bir ders ki umarım ben de aynı şekilde düşünmem. Pek bilgim olmayan bir konu o yüzden çok merak ediyorum.

4. Türk Siyasal Hayatı- Tek çok severek takip etmeyeceğim ders bu olur herhalde çünkü zaten üniversite hayatında o kadar siyaset dersi aldık ki artık yeter diye bağırmak istiyorum :) Ama yine de güzel bir tekrar yapmış olurum. Zaten lisans dersinde de bu kitap üzerinden gitmiştik, hocamız iyi bir profesördü ve AÖF kitabını bayağı yeterli bulmuş ve beğenmişti. Bana da tekrar olacak artık. 

5. Çocukluk Sosyolojisi- İsmiyle en çok dikkatimi çeken ders oldu bu. Pek bilgim yok bu konuda ancak ünitelere bir göz attım. Göçten, engellilik, eğitimden aile ilişkilerine kadar ilgi çekici bir sürü konu var içinde. Umarım severek okuyacağım hepsini.

6. İnsan ve Toplum- Bu ders de çok kapsamlı bir isme sahip. İçinde birbirinden bağımsız birçok konu var. Bazıları çok ilgimi çekti, umarı hepsini severek okuyacağım.

Evet, şimdi gidiyorum. Görüşmek üzere. :)

Yorumlar

  1. İlginizi çekiyorsa zaten başarılı olacaksınızdır :-)) Türk Siyasal Hayatı değil ama Siyasi Tarih benim ilgimi çeken konulardan. Kolaylıklar dilerim 🙏 🙋‍♂️

    YanıtlaSil
  2. Yazınızı okuyunca okul yıllarıma döndüm. Listesini yaptığınız bütün ders konuları ilgimi çekti. Bence dersler ilerlerken öğrendiklerinizi burada paylaşın. Hem sizin için akılda daha kalıcı olur, hem bizler faydalanırız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyeceklerim olursa belli konularla ilgili kesinlikle yazarım :)

      Sil
  3. hadi bakalım hayırlı başarılaaar :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar