Doğru Zaman Ne Zaman?


Zaman, insan hayatında üstüne düşünülmüş en karmaşık konulardan birisi. Fizikten gibi temel doğa bilimlerinden tutun insan ve toplum yaşamını konu alan bilimlere kadar birçok farklı fikir belirtilmiş bu konuda. İnsan günlük hayatında da kendisine sormadan edemiyor... Doğru zaman diye bir şey var mı? Doğru zaman ne zamandır? Yoksa doğru zaman sadece bizim kendimizi ertelememiz için öne sürdüğümüz uydurma bir şeyden mi ibarettir?

Bu sefer bu soruyu sorma nedenim hem doğrudan kendi hayatımda ilgili hem de değil. Biraz karışık geliyor kulağa. Konu şu ki: Yıllardır, çocukluğumdan beri sevgisiz bir evde büyüdüm. Her anlamda anlayışsız bir babam vardı. Aramız hiçbir zaman iyi olmadı. İnsanın hayatta farklı rolleri var. Ben bir insanın tamamen kötü olduğuna pek inanmam. Bir insan iyi bir baba olmayabilir mesela; ama belki çok iyi bir evlat, çok iyi bir arkadaş ya da eş olabilir. Babam da arkadaş çevresi ve kendi ailesi tarafından sevilen biridir. Ama hiçbir zaman iyi bir baba ve eş olamadı. Yani onun ailesi biz olamadık hiçbir zaman. Ben de anneme yıllarca babamdan ayrılması konusunda baskı yaptım. Tabii aklım başıma geldikten sonra onu rahat bıraktım. Çünkü bir yetişkin olarak, yerleşmiş düzende değişen sorumluluklara ayak uydurmak, işin maddi boyutunu göze almak her zaman sözde olduğu kadar kolay olmuyor. Şimdi ben hayatımda kendime en az güvendiğim dönemdeyim açıkçası. Çünkü ekonomik bir kaynağım yok. Borçlarımı ödemeye başlayacağım temmuzda vs. Ve annem sonunda boşanmak için gereken cesareti ve kaynağı kendinde gördü ve şu an avukatla görüşmeye gitti. Ona bu konuda kendime yönelik kaygılarımdan bahsetmedim. Çünkü onun mutlu olmasını ve böyle zor bir kararı verdikten sonra benim söylediklerim nedeniyle gözünün korkmasını istemiyorum. Çünkü ne olursa olsun ona destek olacağım. 

Yine de bu durum doğru zaman konusunda kafamda bazı soru işaretleri oluşturdu. Annem için belki de doğru zaman bugün; ama acaba bu durum beni nasıl etkileyecek. Belki bu benim de bir şekilde hayata atılmam için zorlayıcı bir şey olacak. Yani sonuç olumlu mu olumsuz mu olacak bilemeyiz. Peki sizce doğru zaman diye bir şey var mıdır? Acaba hislerimiz bize zaman konusunda doğru bir ipucu verir mi? Kaygılarımız ve korkularımız nedeniyle kaç kere gerçekten doğru zamanı görmezden gelmişizdir?

Bir de konudan bağımsız şunu eklemek istiyorum. Arkadaşlarım bu tür şeylerden bahsettiklerinde bana biraz saçma ve kendini kandırma gibi geliyor; ama dün gece itibariyle merkür retrosunun son bulduğu söyleniyor ve bu hafta tutulma vs. de olmayacakmış. Umarım bu konuda haklılardır ve şu son 1 senedir peşimizi bırakmayan olumsuzlukların nedeni gerçekten retrodur. Çünkü hayatımda iyi bir şey olmasa da kendimi iyi hissetmeye hasret kaldım gerçekten. O yüzden bu retronun son bulması olayına şu an inanmak istiyorum :)

Yorumlar

  1. Maddi anlamada "doğru zaman" vardır, manevi (duygusal) anlamda "doğru zaman" yoktur diye düşünüyorum:-)) Duygusal anlamda yokturdan kastım "kafama estiği gibi yada hissettiğim gibi anlamında. Ama gel gör ki her ikisinin çakıştığı ve birbirini etkilediği zamanlar olabiliyor. Tam da sizin ve annenizin içinde olduğu gibi. Bu tamamen Annenizin ve sizin kararınız.. Umarım her şey yoluna gider.

    YanıtlaSil
  2. Doğru zmn varsa ben bunu görüp görmezden geliyorsam daha cesaretim yoktur aydınlığa çıkmaya

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar