Dizi Müzik Falan

Eveet :) Buraya böyle yazılar pek gelmez. O yüzden bu yazı için heyecanlandım biraz. Dizi ya da film izlemeyi pek sevmem. Gerçi bu sene daha çok film izleyeceğim demiştim; ama geçen sene 3 tane izlediğim için bu sene hedefe ulaştık bile şimdiden :D Dizi izlediğimde de bölümleri kısa süreli diziler izlemeyi tercih ediyorum. Çünkü açıp dizi izlemem, anca yemek yerken falan izlerim bazen. 

Geçen sene başlayıp çok beğendiğim ve yeni bitirdiğim bir dizi hakkında yazacağım bugün. Daha önce de yazan çok kişi oldu gerçi, okudum; ama eksik kalmayayım :) "The Good Place" :) Ölüm sonrası hayata ilişkin, bol felsefe içeren, eğlenceli bir dizi. İyi ki denk gelip izlemeye başlamışım çünkü çok sevdiim :) İnsanın ne kadar doyumsuz olduğuna yönelik, ölümlü bir bedene sahip olmanın insan hayatı için ne anlama sahip olduğuna yönelik, çok güzel mesajlar veren bir diziydi bence. Sizlere de öneriyorum. 4 sezon ve bölümler de 20-25 dakika civarı. 

Bir de bugün Youtube'ta keşfetime düşen birini önereceğim size. İlk alttaki videosunu gördüm ve sonra çok hoşuma gitti bir sürü videosunu izledim. Sonra Instagram'da da takip ettim. Çok başarılı buldum. Müzikle ilgili daha önce şöyle bir şey okumuştum: İnsanlar genelde klasik müzik ve jazz müzik sevmezler çünkü insan beyni bunları kolay tahmin edemiyor. Bir pop şarkısı dinlendiğinde müzik tekrar eden notalardan ve melodiden oluşunca beyin buna daha kolay alışıyor ve seviyor; ama ilk kez dinlediğiniz bir klasik müzik şarkısında beyniniz notalara bu reaksiyonu veremiyor. Serdar Coşkun'u dinlediğimde de böyle hissettim. Çünkü bu müzik aletinin sesinden dinlemeye alıştığımız ezgiler genelde kendi kültürümüze ait şeyler ve farklı bir ezgi duymak zihnimi açtı sanki. :) Günün geri kalanının güzel geçmesi dileğiyle. :)



Yorumlar

  1. Muhtemelen bugüne kadar rastladığım en az film seyreden insansınız:-)) Aynı şey dizi için de geçerli:-) Kötü mü? Tabi ki değil, hatta güzel bile diyebiliriz:-) Bende görme engelli bir arkadaşımızın benzer tarzına rastlamıştım ve kulağa gerçekten çok güzel ve farklı gelmişti. Bunu da dileyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi konusunda bir şey diyemeyeceğim ama film kültürümün bu kadar eksik olması bazen kötü geliyor bana. :) Ama herkesin her şeyden keyif alması mümkün olmuyor işte :)

      Sil
  2. Ben de sizin gibiyim; dizi - film izlemeyi sevmem. Bahanem de dizilerin vs. çok çok uzun olmasıdır. Kısa olsun izleyelim nedir 2-3 saat dizi arkadaş! Bu uzun dizi furyası Kurtlar Vadisi ile başladı sanırım. Ne zaman vazgeçecek televizyon dünyası bu yanlıştan merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence sürede artış kalitenin azalmasından başka işe yaramıyor; ama çok reklam alıyorsa başka. İzleyici gözüyle bakılmıyor olaya pek :) Babam hala izliyor mesela Kurtlar Vadisi'ni bilmem kaçıncı kez :) Şu an açık :D

      Sil
  3. Müzikle ilgili okuyup paylaştığınız kısım ayrıca iyiydi bu bir şeyleri açıklar :))

    YanıtlaSil
  4. good place iyi tabi yaaa :) bi espri vardı orda, what the fork?, çocukların yanında kaba konuşurken kibar olmak hihihi, müzik piki saol, böyle kısa süreli abd komedisi çok yaaa :) yani bölümler kısa ama çok sezonlu :) gecede 3 film izliyom ben hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konsantrasyonuna hayranım :) En çok onları izlemekten keyif alıyorum ben de :)

      Sil
    2. o zaman bak, mom, bob hearts abishola, parklar bahçeler, the community, the office, bunlar aklında olsun :)

      Sil
    3. Mom izlemiştim :) Çok hoşuma gitmişti. Ama şimdi nedense kara mizah, dram diye geçen bir diziye başladım :) Artık ne zaman bitirirsem bunlara da bakacağım :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar