Daha İyi Bir Ben Mümkün Mü?


Buraya gelme amacım daha iyi bir "ben" bulabilmekti, ilk yazılarımı okuyanlarınız varsa bilir. Ancak depresyonu hala yenemiyorum. Maalesef profesyonel bir destek alamadığım için kendim bolca araştırıyorum, okuyorum, izliyorum. Çünkü elimden başka bir şey gelmiyor. Her okuduğumda, dinlediğimde de kendimden bir parça buluyorum. Ancak bu şekilde farkındalığımın artması bazen beni daha mutsuz edebiliyor. Diyorlar ya cehalet mutluluktur. Bazen cidden bunun doğru olabileceğine inanıyorum. Ancak bazen de sorunun ne olduğunu bilmeden çözüm de bulamazsın diyorum kendi kendime ve farklı yollar aramaya devam ediyorum.

Depresyonda olduğumu biliyorum, teşhisi kendim koymuş gibi oldum; ama dediğim gibi psikoloğa danışma imkanım olmadığı için bunu yapmak zorundaydım. Her geçen gün daha kötü oluyordum, oluyorum. Günde 5-6 kez ağlıyorum. Artık o kadar profesyonel oldum ki kimse fark etmiyor. :) Her neyse birçok kişiye depresyon teşhisi konulabiliyor olsa da asıl zor kısmı bunun asıl nedenlerini bulabilmek. Çünkü bu kişiden kişiye değişiyor ve en altta yatan nedeni bulamadan kendinizi iyileştirmeniz de pek mümkün olmuyor sanırım. 

Küçüklüğümden beri olumsuz biriyim açıkçası; ancak 2019 yazından sonra ben toparlanamadım pek. Bunda hayatımdaki değişimlerin büyük önemi var tabii. Depresyonumu tetiklediğine inandığım şehre döndüm. Babamla aynı evde yaşamak zorundayım ve bu ağlama ataklarının genelde akşam saat 5'ten sonra, yani babam işten geldikten sonra artmasının şu an aramızda hiçbir iletişim olmamasına rağmen büyük etkisinin olduğuna inanıyorum. 

Depresyonu yenmek için değişik şeyler deniyorum son zamanlarda. Meditasyona başlamıştım. Aslında onu düzenli devam ettirmem gerek; ama bu ara pek düzenli yapmıyorum. Aslında yaptığım esnada bana çok iyi geliyor. Ancak dediğim gibi henüz mantığını kavrayarak, bir yaşam tarzı gibi hayatıma entegre edemediğim için gün boyu bana yardımcı olamıyor. Dün sevdiğim, saygı duyduğum hem bir arkadaşım hem de bir ablamın tavsiyesiyle Youtube'tan Psikolog Tülay Kök'ün Sınırlar isimli video serisini izlemeye başladım. Kendisi depresyon, anksiyete gibi bir çok problemin arkasında sınırlarımızın görmüş olduğu ihlallerin olduğundan bahsediyor. Söylediklerinin bazılarına hak verdim ve serinin tümünü izleme kararı aldım. Umarım bana iyi gelir. Ayrıca bir diğer öneri de David Burns'ün İyi Hissetmek kitabı oldu. Onu da okumaya çalışacağım. 

Anlayacağınız blogu açalı bir aydan fazla oldu. Henüz daha iyi bir ben bulamadım. Ama arıyorum :) 



Yorumlar

  1. Bence siz her fırsatta yazmaya devam edin. Yazmanın en iyi terapi yöntemlerinden biri olduğunu düşünüyorum. Bir de kafanıza takılan şeyleri, düşüncelerinizi deneme türünde, kendinizi ifşa etmeden yazarsanız bunun da faydası olabilir. Bazen kendimi yazarken tanıyorum, yazarken doğru sandığım bazı şeyleri aslında yanlış bildiğimi görüyorum. Umarım en kısa zamanda iç huzuruna kavuşursunuz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmak her şeye kesin çözüm olmuyor; ama bana da çok iyi geliyor. Kendimi rahatlatmak için harika bir yöntem. Sık sık yazıyorum. Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. ya uzaktan da terapi alabilirsin ki bir terapistten, görüntülü arama ile filan yani, bak aramızda birkaç kişi var bu konuda, biri, sadece c. (kontrollü çılgınlıklar), terapist o, ona bir sor bakalım, fikir verir, bir de yurdagül çelik (daha mutlu yaşam), o da psikolojik danışman, o da fikir verebilir yanii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet uzaktan da oluyor; ama herkes emeğinin karşılığını almak istiyor haliyle. Bende o karşılık yok :) O yüzden kendim bir yolunu bulmaya çalışıyorum.

      Sil
    2. evet evet onu anladım, bizim bu arkadaşlara sorup fikir alabilirsin diyorum, neler yapabilirsin anlamında, blogdan veya mail, face, insta filan yoluyla bir danışabilirsin onlara yaa. deep dedi diyebilirsiin, belki yardımları olur diyorum, ücretli terapi demedim, konuşursun blogdan diyorum işte.

      Sil
    3. Yaa çok teşekkür ederim bakacağım :)

      Sil
  3. iyi hissetmek kitabi bence güzel bir seçim. Faydası olacağına inanırsan ve kitaptaki alıştırmaları ciddiyetle yaparsan eminim faydasını göreceksin. Ayrica yalnız değilsin. Hepimiz depresyondayız. Kimimiz farkında kimimiz değil. Umarım gelecek günler sana güzellikler getirir. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapla ilgili yorumlar beni umutlandırdı açıkçası :) Yapacağım alıştırmaları da

      Sil
  4. İyi Hissetmek kitabını sayfamın bir köşesinde çok sınırlı olarak paylaşmıştım. O kısım, yalnızca bir bölümü idi. Kitap farkındalık sağlayacak birçok konuyu ele alıyor, size hak veriyorum. Durum farkına varmak bazen canınızı sıkabiliyor ama yine de durumun farkında olmadan sorun çözülmüyor. Kitabı 200 sayfa kadar okudum, bazı tedavi yöntemleri var. Örneğin kriz anında aklımıza gelen otomatik düşünceleri aynen kağıda yazıyoruz, sonra nu düşüncenin mantıklı bir tarafı olup olmadığını kontrol ediyoruz ki yüzlerce tedavi yöntemi var. Bunların büyük bir çoğunluğu yazınsal. Bu da en azından sizin için işleri kolaylaştıracaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi gelebilir diye düşünüyorum. Zaten aslında içimden gelen, kendime söylediğim şeylerin depresyondan kaynaklandığından eminim. Bunları azaltabilmek asıl amacım.

      Sil
  5. Hocam psikoloğa giderken aslında muhabbet ettiğin için kendini bir tık iyi hissediyorsun tabii elbette bir tedavi yöntemi deneyen vardır ama genel olarak çoğunun para tuzağı olduğunu düşünüyorum, umarım bana kızmazlar :))) Herkes kendinin doktoru olacak hocam buna mecburuz, umarım kendine iyi gelen şeyleri bulabilir, kendi üstünde deneyebilirsin. Bol bol eğlenceli şeyler yapmaya odaklan, üzüntüden uzak dur, babamın bir felsefesi var, dünyaya bir kez geliyoruz, tamam bizi yıkabilecek çok fazla olay oluyor ama o anların arasında bile kendini yükseltebilecek şeyler bul, der...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin deneyimi farklı tabii :) Her işi severek ve iyi şekilde yapanlar olduğu gibi etik dışı davrananlar da oluyor (keşke olmasa). Ben maalesef bir bütçe ayıramadığım için 5 6 kez devlet hastanesine gittim farklı doktorlara. Ancak hasta yoğunluğundan ve artık çoğundaki kafa en az çabayla maaşımı alayım olduğundan sanırım hiç faydasını görmedim. Hemen hepsi doğru düzgün dinlemeden ilaç yazıp gönderiyor; ama bende epilepsi olduğu için ilaçları kullanamıyorum. İlaç yazmayın çünkü...'den sonrasını bile dinlemedikleri için sen şimdi bunları al iyi gelecek diyorlar anca. O yüzden şimdilik benim için en iyi yöntem bu kitap ve meditasyon gibi. Üzüntüden uzak kalamıyorum maalesef ve neşeli şeyler yaparken de kafamdan hep aynı şeyler geçiyor. Bundan kurtulmak için çok uğraşmam gerek.

      Sil
    2. Hocam bu bir depresyon halinden ziyade, obsesif kompulsif kaygı bozukluğu ve başka şeylerden kaynaklanıyor olabilir, ben de bu problemler ile cebelleşiyorum ancak unutmayın ki sevgi her şeyin anahtarı, çokça sevin, sevilin. Bu biraz pollyanna masalı gibi duruyor farkındayım ama kendinize iyi gelen şeylerle ilgilenmeniz ruh halinize de iyi gelecektir ancak tek kaldığınızda o problemler tekrar çıkacaktır, her şeyin kafada bittiğine güvenin. Kendinize sürekli iyi şeyler olacağının sinyalini gönderin...

      Sil
    3. Ben her ne kadar okumaya çalışsam da anksiyete, okb, depresyon vs ortak birçok belirti gösteriyor. Benim için doğrusu nedir tam olarak bilemiyorum tabii. :) Ama yorumunuz, dedikleriniz için çok teşekkür ederim. Sözler, cümleler çok önemli. Bazen içten içe inanmasam da iyi şeyler söylemeye çalışıyorum ben de :)

      Sil
  6. Güldüğüm an kahkaha attığım zaman seni çok mutlu zannediyorlar oysa ki içindeki fırtınayı bilen yok

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar