Ağaç Ev Sohbetleri #79

Merhaba. Bu haftanın konusu benim için düşünmesi çok zor bir sorudan oluşuyor: "Para olmadan yaşanılır mı?"


Bu sorunun anlamı benim için çok büyük. Çünkü benim blog dünyasıyla tanışmam bu soruyla oldukça bağlantılı. O zaman küçük bir anımla konuya başlıyorum. Geçen yılın sonlarında bir kitap okudum. Kitabı şans eseri, kargo ücretini ödememek için sepete eklemiştim ve iyi ki yapmışım. Kitabın adı "Parayı Reddeden Adam" ve yazarı da Mark Sundeen. Ben başlangıçta kitabı kişisel gelişim tarzı bir şey olarak düşünmüştüm; ancak kitap yazarın arkadaşı Daniel Suelo'nun hayatını anlatıyor ve bu adam parasız bir hayat yaşamayı seçerek tüm hayatını değiştirmiş biri. Kitabı okuduktan sonra adamın hikayesinden çok etkilenmiştim ve kitapta, adamın bizim yazdığımız platform üzerinden kullandığı ve bazı zamanlar, yazacakları, anlatacakları olduğunda halk kütüphanelerindeki bilgisayarları kullanarak blog hesabına yazı eklediği bilgisine denk gelmiştim. İşte benim blog dünyasıyla tanışmam bu adam sayesinde oldu. Sizlere kendisinin blog sayfasının linkini bırakıyorum ve parasız bir dünya hayalinizde dahi canlanmıyorsa kitabını okumanızı öneririm. Oldukça keyifli bir kitaptı.

Daniel Suelo'nun blog adresi: http://zerocurrency.blogspot.com/

Burada da konuyla ilgili ilk aklınıza gelen sorulara kolayca erişebileceğiniz başka bir site var: https://sites.google.com/site/livingwithoutmoney/


Aslında kitabı okuduktan sonra da gördüm ki şu anki dünyada bile parasız yaşamak mümkün; ama biz alışmış olduğumuz standart yaşamdan vazgeçemiyoruz işte. Bu kitabı okumadan önce asla böyle bir hayat yaşanamayacağını düşünürdüm. Bunun gerçekleşmesi için bir kişinin değil tüm dünyanın böyle bir yaşamı benimsemesi gerektiğini düşünüyorum. Ama parasız bir hayat nedense hep güzel bir şey olarak canlanıyor gözümde. Düşünsenize: Para yok, para yoksa borç da yok. :) Tabii biz günlük hayat pratiklerine parayı dünyanın merkezi yaptıktan sonra vazgeçmek zor. Eskiden para soyut bir şey tartışması yapılırdı; artık bitcoin vs. varken bu tartışma bile hafif kalıyor. Resmen var olmayan şeyleri hayatımızın gerçekliği yaptık. Üstüne bunlar yüzünden hayatımızdan olur, sosyal hayattan dışlanır olduk. Bir zamanlar para soyut görülürken artık parası olmayan insanlar görünmez hale geldi. 

Para olmadan yaşasak sanırım gerçekten insanlar istedikleri işi yapabilir hale gelirdi ve bu da genel mutluluk seviyesini artırırdı. İnsanların sırf para uğruna işini kötüye kullanması durumu ortadan kalkardı mesela. Sırf para için kendini birden fazla koltuğa yerleştiren siyasetçiler yerine toplumsal refah ve mutluluğu hedefleyen insanlar olurdu belki dünyada. Daha az insan, hayvan ölürdü muhtemelen. Para için derisi yüzülen, öldürülen hayvanlar kalmazdı mesela. Parası yok diye ailesi önünde kendini yakan ebeveynler görmezdik belki de. Güzel olmaz mıydı bunlar?

Not: Bu yazıyı yazarken gördüm. Daniel Suelo'nun bir youtube sayfası varmış ve yay ile bir müzik aleti ile "Gelido In Ogni Vena" isimli parçayı çalmış. Videoyu burada da paylaşmak istedim. Daha önce görmemiştim böyle bir şey :)



Yorumlar

  1. Evet, para, para, para, Napolyon hesabı para... Çok derin ve farklı bir konu, sizin bu kitapla blog dünyası ile tanışmanız ise ilginç olmuş. Bu adamın yayla yaptığı müzikteki amacını ise anlayamadım. Fon olmasa pek dinlenir gibi durmuyor. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bu haftanın konusu blog camiasıyla tanışmamı anlatmamı sağladı. Bu konuda yazmak aklıma gelmemişti hiç :) Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Para, evvel zaman içinde isteklerimizi karşılayan bir araç iken şu an ihtiyaçlarımızı karşılayan canlı nesnelere dönüştü. Hayatımızdan çıkması zor çünkü alışageldiğimiz bu düzeni bırakmak insan için hiç de kolay olmasa gerektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o şekilde bir yaşam olabileceğini düşünmüyorum artık. Belki çok büyük bir afet olur ve az sayıda insan hayatta kalır Anca öyle bir ihtimal parasız bir hayata başlarlar :D

      Sil
  3. daniel için teşekkürleer :) borçsuz hayat yaa işallah :) yazını aldım ağaç ev listesine dee :) baksan yaa, sen de hadi bir ağaç ev konusu bulsana, pazartesi için, ister misin yazmaak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum kii ben 70'lerden sonra takip edebildim seriyi. Ama eğer şöyle bir şey yapılmadıysa olabilir: "Kendini bir masal karakteri yapmak istesen nasıl biri olurdun? Hangi özelliklere, güçlere sahip olmak isterdin?" gibi bir şey :)

      Sil
    2. Çok güzel anlatmışsınız, ne yazık ki para bizlere çok şeyler kazandırdı ama bizlerden çok şeyleri de götürdü:(

      Sil
    3. tamam pazartesi ağaç ev sohbeti senden tamam mııı. bu konu güzelmiş, yazarsın bu konuyuuu, ağaç ev sohbetleri 80, unutma pazartesiiii :)

      Sil
    4. Ağaç Ev Sohbetlerinin tüm konuları her hafta yazılarımda güncellenmiş olarak yer alıyor, oradan daha önce ele alınan konu başlıklarını takip edebilirsin:)

      Sil
    5. Bu haftanın en güzel yazılarından birini okudum, tebrikler. Parasız hayat mümkün ama gücü elinde tutanlar artık buna müsaade etmezler. Dünyayı yaşanmaz hale getiren en kötü icadın para olduğuna inanıyorum.

      Sil
    6. Öyle düşünmenize çok sevindim. :) Deep tamam deyince diğer konulara bakmadım yapılmadığını düşünerek. :) Hatta yazdım bile az önce :) Umarım eğlenceli bir konu olmuştur :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar