Neden Daha İyi Bir Ben Olmak İstiyorum?


Herkese merhaba. Bu blogda yayınladığım ilk yazıda neden bu blogu açtığımdan bahsetmiştim; ama blog mottomun "Daha İyi Bir Ben!e Yolculuk" olmasının da bir hikayesi var tabii. Bugün size bundan bahsetmek istiyorum. 

Herkes, her zaman daha iyi olmak için çabalar; ama bunu tamamen kendisi için yapan, bilinçli bir şekilde bu yolculukta bulunan az kişi vardır. Genelde birçoğumuz hayatın büyük bir bölümünde başarılarımızı, mutluluklarımızı ve hayallerimizi çevremize bakarak şekillendirir ve kendimizi bunlarla karşılaştırarak daha iyi olmaya çabalarız. Ben de 2020 Aralık ayına kadar bu şekilde hayatımı sürdürüyordum. Bunda tamamen yanlış bir şey yok. Hayallerimiz gibi sanatımız da içinde bulunduğumuz koşullara oldukça bağlı. Örneğin sanat akımlar içinde tamamen hayal ürünü bir şey üretemeyeceğimizi, aklımızın ve sanatımızın elbette bir şeylerden esinlenmesi gerektiği gerçeğini savunan dünyaca ünlü sanatçıların sayısı oldukça fazla. Bizlerin de hayallerimizi kurarken ya da kendimize bazı sınırlar çizerken ya da ulaşılması gereken hedefler belirlerken çevreden bağımsız olamayız.

Peki ben nasıl gerçekten sadece "daha iyi bir ben" olmak için çabalamaya başlar oldum? Söyledim mi bilmiyorum; ama ben şu an 25 yaşındayım. 25 yaş bunun için erken, normal ya da geç diyemem çünkü daha iyi bir ben'e ulaşmak için kesin bir doğru zaman yok bence. Benim yolculuğumun başlangıcı ise Covid-19 olmamla başladı. Aslında hastalığı çok kolay atlattım. Sadece tat ve koku kaybı yaşadım. Ancak bu belirtiler hayatımı değiştirdi diyebilirim. Düşündüm ki ben bundan önce de hayattan herhangi bir tat, koku ya da başka bir his duyumsayamıyordum (mecazi anlamda). Hayallerimden uzaklaşmıştım, sadece yapmam gerekenleri yapmaya çalışan, asla anı yaşayamayan, mutsuz bir insan olmuştum. Hele son 1 yıl çok zordu. Ağlamadığım gün olmuyordu. Duygusal anlamda çok kötü durumdaydım. Bu durum kafama dank ettikten sonra yaşama amacım değişti diyebilirim. 

Daha iyi bir ben olmak motivasyonu diğerlerinden çok daha güçlü geldi. Çünkü burada başarmak toplumda kabul edilmek değil kendim tarafımdan kabul görmek içindi. Bir yarış halinde değilim ve daha iyi bir ben olmanın ömür boyu süren, kazananı ya da kaybedeni olmayan bir yolculuk olduğunu bilmek beni inanılmaz rahatlatıyor. İşte sanırım yazmak istediklerim bu kadar. :) 

Yorumlar

  1. Çevreden kendimizi tamamen soyutlayamayız. Bunu istesek de yapamayız. Sadece çevrenin zorlamalarından, yarattığı algılardan bir miktar soyutlayabiliriz belki kendimizi. Bunu yapmak bile büyük başarıdır aslında. Umarım yeni yolculuğun sana güzel ufuklar açar:)

    YanıtlaSil
  2. Bu blogda ki yazıları seviyorum tek olmadığımı yalnız olmadığımın kanıtı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna çok sevindim. Benim amacım da yalnız olmadığımızı fark etmemizdi zaten. Bu arada bugün blogunuza ulaşamadım. Bir sorun mu oldu?

      Sil
  3. Merhaba :) Öncelikle geçmiş olsun umarım bir daha tekrarını yaşamazsınız. Başımıza gelen şeylerden ders çıkarıp önümüze bakabilmek çok önemli ve değerli bir şey bence bu konudaki kararınız kendinize çok fayda sağlayacaktır diye düşünüyorum. Motorunuzu da sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke herkes böyle hafif atlatsa. Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  4. "Mottonuzu sevdim" demek istemiştim ah şu klavyenin olur olmaz yere düzeltmesi kusuruma bakmayın lütfen.

    YanıtlaSil
  5. heey ya geçmiş olsuuuun ve zaten başlamışsın bilene ki daha iyi biri olmayaaaaa :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar