Boş İnsan Aranıyor!

 


Dün uzun zamandır devam eden iş arayışımla ilgili deneyimlerimi paylaşacağımdan bahsetmiştim. Aslında bu konuda söylemek istediğim hem çok fazla şey var hem de hiç de bir şey yok gibi. Çünkü başıma gelenler genellikle anlamsız anılardan ibaret. 

Türkiye'nin güncel durumu nedeniyle niteliklerine uygun işler aramaktan vazgeçti birçok kişi. Eğitimin kalitesindeki düşüşün de bunda önemli etkisi var. Ancak kendini yetiştirmiş insanların da aynı kategoride değerlendiriliyor olması gerçekten üzücü. Sadece işe ihtiyacım olduğu için alanım dışında birçok işe başvurdum. Sigortacılıktan tutun bankacılığa, eğitim danışmanlığından tutun basit bir ofis elemanına kadar her şeye başvuruyorum. Bunların çoğu o alanda deneyimim olmadığı için görüşmek dahi istemiyor. Genç işsizlik bu kadar fazlayken deneyim kazanmaya imkan verilmemesi üzücü.

Bazı kişiler sen yüksek lisans yapıyorsun bu iş senin için çok basit der, kimi sen bu işten ne anlarsın der... Bu durumda iş bulmak da imkansızlaşıyor. Hele görüşme yaptığınız kişinin sizden vermenizi beklediği cevaplar akıl alır gibi değil :) En son sigortacılık alanında bir iş için görüşme yaptım. Genelde tüm İnsan Kaynakları çalışanları size "Hayalleriniz neler, ilerde neler yapmak istiyorsunuz" diye sorar. Ancak aradıkları gerçek dışı ve anlamsız oluyor. Örneğin benim hayalim "Görmek istediğim ülkeleri gezmek, tek başıma seyahat etmek, bir kitap yazmak ve hayatımda bir kez müzikalde oynamak". Ancak onların beklediği cevap "sigorta alanında önemli başarılar elde etmek, insanları saçma şeyleri için endişelendirip sigorta satışı yapmak gibi bir şey" :) ,

Benim için para her zaman bir amaç değil araç olmuştur. Tabii ki istediği, sevdiği işi yapan insanlar gibi olmayı herkes ister. Ancak günümüzde bu şartlarda herkes bu imkana erişemiyor. Ancak günlük sıradan ihtiyaçları karşılamak ve istediğimiz bazı şeyleri yapabilmek için para kazanmamız gerekiyor. Ben hiç kimsenin hayalinin sigorta satışı yapmak olabileceğine inanmıyorum. Bu ancak vizyonsuzluk olur. Boş insan arıyorlar. Hayalleri olmayan, düşünmeyen, sıradan bir hayat yaşamak isteyen boş insanlar... 

Ancak ilerde çöp toplayarak yaşamak zorunda kalacak olsam da böyle bir hayalim olmayacak. Bana kimse bunu düşündüremez. Beklemek zorundaysam beklerim, aç kalmam gerekiyorsa kalırım. Ama öyle bir hayat yaşayacağıma yaşamamayı tercih ederim.

Teşekkürler dünya.

Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim; ama keşke bu kadar gerçek olmasaydı :) Ne çektik...

      Sil
  2. ay evet yaa sigortacı görünce zaten hemen kaçıyor insanlar :) ya şu ağaç ev 73 yazımı okuyup yorum yapsana bu konuda :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar