Beden Olumlama Ne Ola?



Bedenimden mutlu olabilen biri değildim hiçbir zaman. Küçüklüğümde hep boyumun kısa oluşuyla dalga geçildi. Orta okul döneminde de buna kilo eleştirileri eklendi. Liseye geçeceğim zaman spora başladım. Şu an boyum 163 cm ve kilom 47 olsa da ve gayet normal bir görünüşe sahip olsam da aynada kendime her baktığımda hala çok fazla kusur görüyorum. Kendimi beğenmek, olduğum gibi kabullenmek benim için çok zor. İmkansız gibi... Boy ve kilo dışında neler mi var? Ayaklarımı beğenmem, burnumu beğenmem, benlerimi beğenmem...

Fark ettiğim şey şu ki... Biriyle ilk karşılaştığım zaman ilk bunlara bakarım ve kendimi onlarla karşılaştırırım. Eğer karşımdaki kişiler bu özellikleriyle benden daha kötü görünüyorsa kendimi az da olsa rahatlamış hissederim. Ne kadar çirkin bir davranış ama değil mi?.. Bu ne yazık ki istemsiz yaptığım bir şey ve bunu yaptığımı ne zaman fark etsem çok utanıyorum. Aslında yaptığım şey asla o kişileri dış görünüşleriyle yargılamak değil. Kendim bu özellikler nedeniyle çok eleştirildim ve bundan büyük yaralar aldım. Ancak yaptığım karşılaştırma bu kişilere karşı davranışımı değiştiriyor diyemem. Hatta kendi bedenimizde kafamıza taktığımız, beğenmediğimiz bir bölge varsa karşımızdaki kişide ilk buna bakma davranışında bulunduğumuza yönelik psikoloji alanında bir makaleye rastlamıştım. Yani bu davranışımı çirkin ve ilkel bulsam da bu aslında beynimin beni yapmaya yönlendirdiği otomatik bir davranış kalıbı olabilir ve birçok kişi de bunu yapıyormuş.

Bugün meditasyonda verilen mesaj vücudumuz nedeniyle hiçbir zaman kimseye özür borçlu olmadığımızdı. Bu çok doğru. İş mülakatlarında bile dış görünüşe çok önem veriyor olsalar da aslında kimsenin bize karşı böyle bir beklentide bulunmaması gerekiyor. Ve evet... Buna ben de dahilim. Yani göz rengimi, kilomu, boyumu vs. beğenmeyerek kendimi eleştirmem bana yetersizlik hissi ve üzüntü dışında bir şey getirmeyecek. Bundan sonra ne zaman kendimi bu konularda eleştirdiğimi fark edersem bunu durdurup kendime karşı iyi davranmaya ve bu yazdıklarımı hatırlamaya çalışacağım (B12 eksikliğim bunu bana unutturmazsa tabii :)


Vücudumdaki bir şey nedeniyle utanmama, özür dilememe gerek yok.  

Yorumlar

  1. ah evet yaa tabiside bedenimizle barışmalıyız, b12 için e vitamin al yani ve unutmaaa :) bedenle ruhla kalple akılla barışıp kendimizi kabul edince daha huzurlu oluruz ki yaa :)

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Keşke öyle olmasaydı :) Ama herkesin kendinde beğenmediği şeyler var demek...

      Sil
  3. son yazıma bi baksana amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelime oyunu olan mı? Okudum onu :)

      Sil
    2. hayır yaa son yazım başkaaa :)

      Sil
    3. Bende o görünüyor. Belki akışa düşmemiştir diye bloga baktım ayrıca ama orada da o var en son

      Sil
    4. son yazım, bloglardan seçmeler :)

      Sil
    5. bi deee, blogunun saatini düzeltsene yaa, istanbul gmt 2 gibi bişi olcak, ayarlar saatlerden dedğiştircen, belki ondan karışıyodur, yazımı 22. 15 te yayınlayıp on dakka sona sana heber vermiştimdi :)

      Sil
    6. Aa ayarladım. Haberim yoktu ondan. :) Yazıyı gördüm çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  4. Şu hayatta öğrendiğim en önemli şeylerden biri, sen kendini nasıl görürsen insanlar da seni öyle görür. Kendini küçük görürsen bu otomatik olarak vücut diline yansıyor. Karşı tarafa ezik bir profil veriyor. Az da olsa kendini beğenen ve güvenen biri gibi davranırsan, karşındaki insanlarda sana başka bir gözle bakıyor. Her şey önce kendi içimizde başlıyor. Yazması çok kolay farkındayım :) Hayat bazen bizi tepetaklak ediyor ama ayakta kalmak lazım. Kendimizi severek. Sevgiler ♡

    YanıtlaSil
  5. İnsanın kafasına yerleşiyor özellikle küçükken duydukları.

    YanıtlaSil
  6. Küçükken ben de kısa olduğum için çok üzülürdüm büyüdüm halen kısayım😃
    Ama bu durumu kendi içimde biraz aştım ben kendimi böyle kabullendikçe aslında bunun diğer insanlar için hiç de önemli olmadığını anlamaya başladım. Ben kendimi sevdikçe diğer insanların da beni daha güzel bulduklarını fark ettim. Her şey kendi içimizde başlıyor🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle :) Hem aslında o kadar önemli olmadığını fark ediyoruz hem de kendimize güvenimiz artıyor :)

      Sil
  7. Son cümle herşeyi açıklıyor, kendinle barışık olmak en iyisi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar