1 Aralık 2020/Mutluluk Listesi



Bugünün konusu mutluluk... Beni mutlu eden şeyleri henüz kendim keşfedememişken ve henüz ben kendimi mutlu edemiyorken bir şeylerden ya da birilerinden mutluluk beklemek ne kadar doğru olabilir ki? Bu mantıklı bir şey mi?

Bu blogu yazmaya ve meditasyona başlamadan 1-2 yıl önce okuduğum bir yazı sonrasında kendime bir mutluluk defteri edinmiştim. Bu defteri edinme mantığım şuydu: Uygulamaya göre deftere her gün sizi mutlu eden en az 3 şeyi yazmanız gerekiyordu. Böylece zamanla günlük hayatta göz ardı ettiğiniz bazı mutlulukları keşfedecek ve her geçen gün deftere yazacak daha çok şey bulabilecektiniz. Bu, belki bazı kişilerde gerçekten işe yarayabilirdi; ama benim için doğru yol değildi. Çoğu gün yazacak bir şey bulamıyordum ve bu durum beni daha depresif yapıyor, ne kadar boş bir hayatım var dedirtiyordu bana. Sonra da bu deftere yazmayı tamamen bıraktım. Bugün yine aynı amaca sahip farklı bir yöntem deneyeceğim. Çünkü denemek bize hiçbir şey kaybettirmez ve herkes mutluluğu ararken farklı bir yola ihtiyaç duyabilir. O yüzden vazgeçmemek gerek. 

Deneyeceğim yeni yöntem ise şu şekilde: Kendime sabit (her gün yazmak zorunda kalmayacağım; ama zamanla ekleme yapılabilir) bir mutluluk listesi hazırlıyorum. Bu listeyi gün içinde kendime bir hatırlatma olması adına hazırlıyorum ve içine sadece çok büyük mutluluklar ya da hayaller dışında günlük, ulaşılabilir ve basit mutluluk sebepleri ekliyorum genel olarak. Kötü bir gün geçirdiğimde kendime bunları hatırlatarak günü az da olsa daha iyi yapma imkanı bulabiliyorum böylece.

Şimdi ben buraya kendi listemi bırakıyorum :) Belki siz de denemek istersiniz.

1. Kahve içmek (sadece kahvenin tadına ve kokusuna odaklan, yapmak zorunda olduğun her şeyi 5 dakikalığına bırakarak buna odaklan)

2. Kitap okumak (Bu zaten olmazsa olmazım)

3. Gitarını eline al ve şarkı söyle (Bu çok iyi geliyor)

4. Sokaktaki hayvanları besle (Bu inanılmaz mutluluk veriyor bana. Hele bir de kendini sevdirmek isteyen birine denk geldiysen harika)

5. Evdeki hayvanlarınla vakit geçir (Kafamı boşaltmak ve biraz gülmek için kedim ve kuşumla oynamaktan daha iyi bir yol düşünemiyorum)

6. Sevdiğin erkeği ara

7. Şarap/Bira film ya da kitap... Kendinle bir akşam (Önemli bir sorumluluğun yoksa kendinle güzel bir gece geçirmeye bayıldığını biliyorsun)

8. Sevdiğin bir şeyler yemek

9. Spor (Bunu yapmaya her gün üşeniyor olsam da yaptıktan sonra kendimi çok iyi hissediyorum)

10. Tek başına bir yürüyüş

11. Aile ile vakit geçirme 

Yorumlar

  1. Mutluluk defteri benzeri bir şeyi ben de denemiştim. Bir kaç yıl önce yazar Elizabeth Gilbert o güne ait güzel hislerinizi küçük bir kâğıda yazıp, bir kavanozda bir yıl boyunca toplamımızı söylemişti. Bir yıl sonra kavanozu boşaltıp mutluluk dolu anları bir deftere yazıp, koca bir yılı aslında mutlu geçirdiğimizi göreceğimizi söylemişti. Ben de hemen inanmıştım. Her formülün her insana uymayacağını unutarak. Tabi ki ben de hiçbir işe yaramadı. Sinirlenip bıraktım. Ben umutsuz vakayım dedim. Bir kaç ay önce babam ölünce yazma ihtiyacı hissettim. Günlük tutmaya başladım. Aklıma gelen her şeyi yazıyorum. Böylesi beni daha mutlu ediyor. Daha bir rahatlıyorum. Bir de Metis Ajanda aldım. Oraya da tek cümlelik, anlık duygularımı yazıyorum. Sanırım ajandalar öyle kullanılmıyor :) Sevgiler ❣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize nasıl iyi geliyorsa o yoldan gitmek gerek :) Hem küçük metis ajanda böyle şeylere çok uygun ayrılan yer kısıtlı olduğundan.. Ben de almıştım; ama kardeşime verdim bu senekini :) Ben günlük tarzı defter tuttuğumda hep mutsuz olunca yazıyorum, bir o zaman içimden geliyor.. Malum başka bir şekilde dışa vuramıyorum. Sonradan bakıp okumadığım için onu yapmak da iyi geliyor bana. Başınız sağ olsun.

      Sil
  2. spor, yürüyüş, gitar, bunları en çok sevdiim. evet yaa huzur ve mutluluk lazım en çok yaa :) bi dee, yazıların da yorumların da ne güzel senin yaa. baksana, blog canlandırma projesi diye bişi başlıyo bloglarda. katılabilirsin. her ay bir tema ile bir kitap bir film şey edicez ve yazcaz blogumuzda. katılabilirsiin. ağaç ev ve kelime oyunu da aklında olsun zateen. ben de sana getireyim biraz arkadaş. blog çevremiz çok keyifliiiii :) kelime oyunu bugün başlıyooo, sen de yazsana öyküüüüü yinee işallah maşallah hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devam isteyen şeylere katılmak bende stres yapıyor biraz :) Ama diğerlerine arada katılırım

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Evet :) Latin müziklerini çok seviyorum. Ezgileri neşelendiriyor.

      Sil
    2. Çizgi roman okumak acayip keyifli vazgeçilmezim

      Sil
  4. Mutluluk konusunu Ağaç Ev Sohbetlerinde tartışmıştık. Resmini çizemeyeceğimiz, kelimelerle ifade edemeyeceğimiz bir sözcük, mutluluk. Ama var olan bir şey! Happy mind, Happy life sloganınıza Happy soul sözcüklerini ekleyeyim. Umarım metodunuz işe yarar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar