Güncel Durum


Herkese merhaba. 

Sizlere içimi döktüğüm son yazımda nihayet annemin babamdan boşanmak istediğini söylediğini yazmıştım. Şimdi güncel durumu bildirmek istiyorum sizlere.

Önce itiraf etmem gereken bir şey var. Babam annemi ve bizi senelerce üzdü, sinirlendirdi, onunla yaşamak bizi çok yıprattı. Bu bir gerçek. Ancak onun sürekli yalvarır şekilde evde dolanması, yemek yememesi ve ebeveyniniz olan insanın ilk kez üzgün görmek kolay değil. Maalesef duygusal biri olarak yanımda üzgün biri olunca bu insan ne kadar kötü olsa da demek ki beni de etkiliyor. Salak ben.

Buna rağmen beni çok kızdıran şeyler var. Bu kişinin sırf kendine boşanmayı yediremediği için ve etraftakilerin düşüncelerine karşı cesur olmadığı için bu kadar ısrarcı olması beni kızdırıyor. Bizi, çocuklarını kullanması beni çok kızdırıyor. 1 buçuk senedir görmediğim kadar gördüm adamı. Güya bizimle ilgileniyor. Ancak biz birinin değişmesini istemiyoruz. Birinin çocuklarının yüzüne bakması için eşinin ondan boşanmak istemesi mi gerekir?

Bana diyor ki: "Anneni sen ikna edersin anca, lütfen bir şey de".

Birincisi lisede anne babamın saçma tartışmalarından o kadar sıkılmıştım ki kendimi ister istemez susun artık diye araya girmiş halde buluyordum. Bir gün bana bağırıp: "Sen aramızdaki meseleye karışma" diyen kendisiyken şimdi neden karışmamı istiyor :)

İkincisi bu evliliğin hep yanlış olduğunu bilen orta okuldaki ben anneme sürekli "Boşan" derken nasıl bu karar alınmadıysa şimdi de benim "Boşanma" demem bir işe yaramaz. 

Kendisine bunu söylediğimde bana olan tavrı da yine eski halini aldı :) Yine nefretle bakıyor bana. Çünkü dereyi geçene kadar bana "Kızım" dersin değil mi :) Yoksa ne işin olur benimle? "Tamam istediğini yapıp imzalayacağım kağıtları!" dedi az önce. "Bakalım mutlu olabilecek misiniz" diyor. İçten içten hala mutsuz olmamızı, pişmanlık duymamızı istiyor. Boşanma kararın yanlış olduğuna kendini çok inandırmış. Küçük kardeşim de "Bizim diyeceğimiz bir şey yok, sizin kararınız sonuçta" dedi. Şimdi son çare anneme "Babanlara da soralım, ani karar verme" diyor. Yahu olmuş 26 sene, ne ani kararı :) 

Hafta sonu çok zor geçecek sanırım. Evde olmadığı zaman çok iyiyim; ama eve geldiği andan itibaren mide bulantım başlıyor. Ayak sesini her duyduğumda yüzümden alevler çıkıyor sanki. Çok rahatsız oluyorum. Kafamı bir şeylere veremiyorum. Hep bir şey olur mu acaba diye panik halindeyim. Sizlerin yazdıklarınızı da okuyamadım bu ara. Affedin. Bolca sevgi hepinize. 

Yorumlar

  1. Çok sıkıntılı bir süreç... Karar kesinse annenize destek olup ve babanızı da tahrik etmeden bu işin tamamlanmasını beklemek sanırım en doğru olanı 🙏

    YanıtlaSil
  2. Evdeki sinir harbi çok yıpratıcı. Mutlaka gitmesi gerek evden, ya kendi ailesine ya da bir arkadaşına. Bir karar arifesinde bu kadar içiçe olmak hiç sağlıklı değil. Duygu sömürüleri olacaktır, kaleyi her türlü yıkabilmek için. Sağlam, kararlı ama onu da kanırtacak hiç bir eyleme/söze geçmeden davranmak gerek. Belki psikolojik destek de gerekebilir hepinize. Hep aklımdasın.. <3

    YanıtlaSil
  3. O gergin havayı. Sürekli şimdi bir tartışma çıkar mı diye endişe ile bekleme durumu.
    Öyle tanıdık ki... ama o kişi babam değildi. Abimdi.
    Hakkınızda hayırlısı olsun.
    Güzel günler görün tez zamanda Inşaallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes hayatının bir bölümünde karşılaşıyor bu tür olaylarla demek ki. Umarım bir an önce geçer bu günler. Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Çok zor bir süreç, umarım hızlı biter diyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Diğer mesajınızı da aldım. Eksik olmayın. İyi ki varsınız :)

      Sil
  5. ani karar değil tabi ki. hadi hadi geçecek ya, boşanır annen artık dönmez kararından, bari çabuk olsa da evden gitse, niye evden gitmiyor tamamen, artık gitmesi daha iyi halbuki, aman şiddete kalkışırsa hemen polise haber verin. geçcek hadi bu günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O hiç gidecek gibi durmuyor :) Ama biz ev bakıyoruz kendimize.

      Sil
  6. Gerçekten çok zor günler... Boşanmak kolay değil ama kötü bir evliliği devam ettirmek çok daha zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum. Sürekli bir yıpranma sürecindense birlikteliği sürdürmemek daha mantıklı geliyor.

      Sil
  7. Doğru zamanın ne kadar önemli olduğunu görüyor insan böyle olunca. Çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  8. Çocuk yaşlarda yaşanılan gerginlik ve korku, ileri dönemlerde kaybolabilse de gizli etkisi mutlaka devam ediyor. Babanızın düzeldiğini ve her şeyin yerli yerine geldiğini düşünsek ve ailenin çok mutlu olduğunu varsaysak dahi çocuk, babamı seviyorum ama tam olarak ona yakın hissedemiyorum, fikriyle ömrünü geçirecektir. Elimden gelen tek şey dua etmek olabilir, duacınızım.

    YanıtlaSil
  9. Bunca yıl evli kalmış bir çift için ani bir karar olduğu nasıl düşünülebilir ki? Ben de ortaokul zamanlarımda yeter artık boşanın siz de kurtulun biz de kurtulalım derdim ama 3 çocuklarının en küçüğü olan beni hiç dinlemediler tabi. Hoş bizimkiler 36.yılda bir ara yol buldular bir şekilde de sizinkiler de birlikte ya da ayrı mutluluğu en güzel şekilde bulur umarım. Şu zor zamanı sen de annen de umarım olabilecek en kolay şekilde atlatırsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün anneme sana büyü falan mı yaptılar diye bile sordu :D Bunca yıl kadının mutsuzluğuna karşı kör gibi davranıp şimdi aklından bunu geçirmek komik gerçekten :D Çocuklar belki de daha farkında oluyor bu tür şeylerin. İnsan yaşarken gözlemleyemiyor belki bazı şeyleri. Ben de çok küçük olduğum zamanlardan beri boşanmaları gerektiğini söylüyordum.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar