Tezer Özlü Demiş Ki...



"Neden bunalımları çözümleyemiyoruz? Neden dost olmadan, erkek-kadın, karı-koca olmaya çalışıyoruz? Yirmi yaşlarının başındaki insanlar böyle mi olmalı? Sevişmek için, ilkin nikah imzası mı atılmalı? Ya da yalnız kalıp yıllar yılı erkek-kadın özlemiyle kendi kendilerine mi boşalmalılar? Erkekler, kadın resimlerine mi bakıp heyecanlanmalılar? İlk kadını genelevde mi tanımalılar? Karı-kocalar birbirlerinin gövdelerine "mal" gözüyle mi bakmalılar? İnsanın doğal yapısı bu davranışların tümüne aykırı. Bizim insanlarımızın insan sevmesi, insan okşaması çocukluktan engelleniyor. Saptırılıyor. Çarptırılıyor."

Bu alıntı Tezer Özlü'nün Çocukluğun Soğuk Geceleri kitabından. 

Herkesin kendi doğruları, hayatı tabii. Ama ben katılıyorum burada yazılanlara. Sırf evli oldukları için kocanın karısına tecavüz edebileceğini düşünenleri aklım almıyor benim. Birbirini seven iki insanın da bir imza yok diye ayıplayanlar da saçma geliyor. Karşılıklı rıza esas bana göre.

Yorumlar

  1. Noktasına kadar katılıyorum bu görüşe. Nedenlerini de biliyorum ama uzun hikaye... :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar öncelikle :) Tezer Özlü sevdiğim bir yazar ve Çocukluğun Soğuk Geceleri de sevdiğim bir kitabı. Hayatından çok fazla iz var. Duygular, duygulanımları, inişleri çıkışları, haykırışları, susuşları... Bahsettiğiniz kısmına ben de hak veriyorum anlamlı bir bölümdü. Kitabın son kısmı da aynı şekilde. Şuan yanımda yok kitabım o kısmı özellikle tekrar okumak istedim. Hem yalın hem çarpıcı -hatta bazen rahatsızlık vericiliğe uzanan çarpıcılık- bir anlatıma sahip olması hoşuma gidiyor Tezer Özlü'nün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tante Rosa :) Harika bir isim seçimi. Kitap benim kitaplığımda da yok şu an başkasına verdiğim için. O yüzden dediğiniz kısma bakamadığıma üzüldüm biraz şimdi. Okuyalı çok olduğu için tam hatırlayamıyorum.

      Sil
  3. Daha kapsamlı değerlendirmek lazım, hangi yaşta, ne şekilde, ne zaman bir çok durum ve senaryo ele alındığı zaman ancak bir yorum getirilebilir. Nikah genel olarak kontrollü bir aile yapısı oluşturur ve çocukların mağduriyetini ortadan kaldırır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aile kurumunun devletin işini kolaylaştırıcı rolleri var, evet. Ama devlet çıkarı önde ve birçok kişinin zararına da neden oluyor. Evet her olayı aynı değerlendirmek doğru değil, sadece yazılanlar hoşuma gittiği için paylaşmak istedim.

      Sil
  4. Ah yaşadığımız toplumda doğrular yanlış yanlışlar doğru olmuş belki de... Sorular güzel sorulmuş ama ucu bucağı tartışılsa da çözüm olmayacak sorular... Çünkü çok farklı insanlar var herkes kendi doğrusunu benimsemiş başka şeyi kabul etmez olmuşlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin kendi doğrusuyla yaşamasıyla bir derdim yok; ama bunların dayatılması hoş olmuyor. Çözmek mümkün görünmüyor; ama hoşgörü içinde yaşamak güzel olurdu. :)

      Sil
  5. çocukluğun soğuk geceleri, yaşamın ucuna yolculuk, tezerin en sevdiğim kitapları. abisi öldü bir iki hafta önce, o da en iyi edebiyatçılarımızdan. tezer ne dese doğru der :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyordum bunu. Ben de Tezer Özlü'nün iki kitabını okudum. İkisi de keyifliydi.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar