Pandemide Zamansal Boşluk


Herkese merhaba. Bu yazıyı dün "OkursaYazar"ın blogundaki "24 Saat" yazısından sonra yazma kararı almıştım. Kendisi bazen günün 24 saat olduğunun farkına varamadığımızdan; ama uyku dışında bize kalan boş vakti nasıl iyi değerlendirebileceğimizle ilgili yazmış. Ben de bundan ilham aldım. 

Pandeminin ilk ayları benim için harika geçiyordu. Çünkü örneğin okula gittiğim bir gün günün 5 saati yolda geçiyordu ve ben bundan çok şikayetçiydim. Evden çıkmak zorunda kalmayınca çalışma verimim de inanılmaz artmıştı. Hiç olmadığı kadar çok okur olmuştum vs. Ancak zaman geçtikçe insan "Nasıl olsa evdeyim, bit ara yaparım" diye diye ertelemeye başlıyor. Hele benim gibi bir şey için son teslim tarihi vb. gibi bir zorunluluğunuz yoksa yandınız...

Çok uyuyan biri değilim. Gece 2-4 arası uyurum, sabah da en geç 10'da kalkarım. Bu durumda ortalama günlük 16-18 saat kadar boş vaktimin olması gerekir. Ben de hem sorumluluklarım hem de kendime ayıracağım zamanla bunun bir planını çıkarmak istedim. Genelde saati saatine yapılan planlara pek uymam. Bu yüzden başka bir yöntem izleyerek günü saatlere bölme kararı aldım. 

Sabah uyandıktan sonra saat 13.00'a kadar geçen süre günün ilk bölümü olacak. Ben bu kısmı sabah meditasyonu, sabah okuması, kahvaltı ve İspanyolca çalışmasına ayırmayı planladım.

Günün ikinci kısmı ise 13.00-16.30 arası olacak. Bu kısmı önce blog yazımı yazmak sonrasında da tez çalışmamı yapmaya ayırmayı planlıyorum.

16.30-22.30 arası ise günün kendime ayırdığım bir kısmı olacak genelde. Yemek yediğim, kahve içip kitap okuduğum, eğer varsa eğitime ya da derse girdiğim, spor yaptığım ve kendimi dinlendirdiğim bir kısmı. Bu araya eklemek istediğim sorumluluklardan biri İngilizce çalışması. Zaten İngilizce eğitim aldığım için İngilizce konusunda sıkıntım yok; ama bazen tekrar yaptığımda günün bu kısmını kullanabilirim. İkinci sorumluluk ise KPSS. KPSS'ye girmeyi hayatımın hiçbir dönemi düşünmedim. Ta ki düne kadar :) Aslında bu istekten ziyade mecburi bir şey olacak benim için. Yani... sanırım buna mecburum. Sonra bu konuda yazabilirim, konuyu dağıtmayayım.

Günün son kısmı olan 22.30-01.00 ise yine tez çalışmasına ayırmak istediğim bir zaman dilimi; ama burada kendimi zorlamaktan ziyade eğer yorgun olmazsam bu dilimi kullanmayı planlıyorum. Bu arada tek bir kuralımız var. Yani ben kendime bu kuralı koydum ki plana daha iyi uyabileyim. Eğer günün bir bölümünde bitiremediğim bir şey olursa onu diğer kısımda bitirmeye çalışmak yerine tamamen bırakacağım. İşte bu kadar :)

Son olarak bu dönemde zaman yönetimi konusunda kendini salmış ve bu yazıyı okuyan herkese meydan okumuş olmak istiyorum. Çünkü zaman en kıymetli şeylerden biri ve hepimizin en iyi şekilde kullanmasını isterim.

Yorumlar

  1. oleeey hadi maşallah maşallah yaaa plan yapmak saatli plan yapmak çok iyi tabii, başarılar kolaylıklar ki sanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Az çok yaptım bazılarını :)

      Sil
  2. Zaman iki farklı şeydir
    geçmesini istersin geçmez
    geçmesini istemezsin geçer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle -,- Hayatımın bu bölümünü hemen hızlandırıp geçmek istiyorum video izler gibi :) Ama bir yandan da gün 30 saat falan olsun istiyorum.

      Sil
  3. Genellikle saatlik plân yapmadım şimdiye kadar. Yapsaydım da uyacağımı sanmıyorum, mutlaka hesapta olmayan bir şeyler çıkar, o zaman da ödevini yapamamış çocuk gibi gerilirim herhalde:) Ben daha çok kafamda yapılacak işleri belirleyip o gün için kafama koyduklarımı yapmaya çalışırım. Bu herhangi bir iş için belirlediğim bir süre ve gün olabilir. Ve genellikle son ana atarım. Diyelim ki 3 saat süreceğini düşündüğüm bir iş ve ben bunu cuma günü mesai saatleri içinde tamamlamayı kafaya koydum. O işi yapmak belirlediğim zamana kadar aklımdadır ve kendimi ona hazırlarım ve belirlediğim saatte yapmış olurum. Yani yap, kurtul, aklından at diye bir tezcanlılıktan eser yok bende:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son ana bırakma huyum olmasa hayat çok daha sakin ve huzurlu geçebilirdi sanırım. Bazen bir şeyi yapmam gerektiği düşüncesiyle 1 ay geçirip 3 günde her şeyi bitirmeye çalışmak, uyumadan uğraşmak vs çok yorucu oluyor. Ama bir türlü düzeltemedim bunu kendimde.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar